به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: ۳۱ شهریورماه یادآور حمله ددمنشانه استکبار جهانی است که در آستین صدام درآمدند و به کشور ما حمله کردند و بخش هایی از خاک ما را در آن زمان تصرف کردند.

وی افزود: آنان خیال داشتند که طی یک هفته تهران را نیز تصرف کنند که خداوند دشمنان ایران را کور کرد و ملت ما توانست شاخ غول استکبار جهانی را بشکند البته این جنگ مزیت هایی نیز برای ما داشت چون توانستیم با عملیات های نظامی آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: همچنین ما در دوران جنگ تحمیلی دوستان و دشمنان خود را در دنیا شناختیم و اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران جنگ تحمیلی تداعی یافت و ملت ما توانستند بر دشمنان خود پیروز شوند.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست با دانشجویان و مسئولان علم و فناوری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی مطالب بسیار سودمندی فرمودند و ترسیمی از ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشتند که بسیار آموزنده است.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: ایران قبل از انقلاب در تولید علم و فناوری در حد صفر بود و در صنعت نیز غیر از مونتاژ چیز دیگری نداشت و نسبت به کشورهای همسایه بسیار ضعیف بود اما هم اینک با وجود تحریم های شدید، ایران رشد چشمگیری در همه سطوح دارد که این امر مرهون انقلاب است.

وی تصریح کرد: طبق رهنمودهای رهبری ، ما هم اینک در سایه انقلاب به ثبات ، امنیت و رشد در همه عرصه ها رسیده ایم که می توان به رشد در علم و فناوری اشاره کرد که رتبه اول منطقه و رتبه شانزدهم جهان را داریم ولی قبل از انقلاب در رتبه ۷۵ جهان قرار داشتیم.

امام جمه رشت اظهار کرد: اطلاعات و بینش سیاسی مردم نیز بسیار افزایش یافته و در بخش های معنویت و دینداری نیز رشد چشمگیری داریم و در بخش های اقتصادی ، صنعت ، نظامی ، آموزشی نیز رشد چشمگیری داشته ایم.

وی به مشکلات موجود در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: البته توده و آحاد مردم ما از وضعیت اداری  و حوزه های اقتصادی و اجرایی کشور نگرانند و برای خروج از این وضعیت باید چاره ای اندیشید و باید مسئولان ما مجاهدانه شب و روز کار کنند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

وی در ادماه گفت: مردم از گرانی های بی سابقه کالاهای اساسی نگرانند و در بخش های مختلف صنعت نیز با رکود مواجه هستیم و شاهد بیکاری جوانان ، افزایش سرسام آور اجاره مسکن ، بی عدالتی در مسایل آموزشی ، نارسایی در بازار ارز نیز مواجه ایم .

وی به سخنان مهم مقام معظم رهبری نیز اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند برای برون رفت از این سختی ها و نگرانی ها باید دولتی جوان و حزب اللهی داشته باشیم و چنین دولتی باید سرکار بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه به دستگاه قضا و مبارزه آن با فساد اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک یک فرد انقلابی راس دستگاه قوه قضاییه قرار دارد و در چند ماه اخیر نیز به خوبی با مفسدان و همچنین آقازاده ها و وابستگان مسئولان فاسد مبارزه کرده که در این امر، دستگاه قضا نیازمند حمایت همه جانبه از طرف مردم است.

وی افزود: خوشبختانه رئیس قوه قضاییه به طور مجدانه پیگیر پرونده های مفاسد اقتصادی است و در راه مبارزه با این امر، هیچ خط قرمزی ندارد که این امر یکی از نقاط قوت دستگاه قضا بشمار می رود، البته مبارزه با مفاسد اقتصادی کار آسانی نیست و مردم باید در این زمینه از قوه قضاییه حمایت کنند.

۷۲۸۵   /۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.