به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان سالاری عصر دوشنبه در مراسم افتتاح اورژانس هوایی  گیلان در فرودگاه سردار جنگل رشت افزود: تاکنون ۴۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور راه اندازی شده که امروز شاهد آغاز به کار چهل و سومین پایگاه اورژانس هوایی کشور در این استان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی اورژانس هوایی اظهار داشت: در حوادث پرتلفات، مناطق سخت گذر ، ترومای قفسه سینه، زلزله و ... می توان از طریق اورژانس هوایی مصدوم را به موقع به نزدیکترین مرکز درمان منتقل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت استان و شناور بودن جمعیت در فصل های مختلف و وجود مناطق سخت گذر در گیلان در مناطقی از جمله رودبار، املش، امام زاده ابراهیم و ... راه اندازی اورژانس هوایی امری ضروری بود که محقق شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با تشریح فعالیت های این مرکز برای امدادرسانی در ماموریت های تصادفی و غیرتصادفی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، افزون بر ۵۰ هزار و ۵۳۱ ماموریت از سوی این مرکز انجام گرفته است.

پیمان اسدی افزود: سال گذشته، ۸۷ هزار و ۳۶۲ نفر از خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان بهره مند شدند که از این تعداد، ۲۵ هزار و ۳۱۱ ماموریت مربوط به مصدومان تصادفی و بقیه غیرتصادفی ها را شامل می شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای ۳۷ پایگاه جاده ای و ۲۵ پایگاه شهری است.

پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان به همراه ۱۱۵ پروژه اورژانس در استان های مختلف کشور به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس، توسط معاون اول رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس از سالن همایش های رازی تهران در فرودگاه سردار جنگل رشت راه اندازی شد.

با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، یک بالگرد بل ۲۱۲ دو موتور با قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ناجا به این استان اختصاص داده شد، اورژانس هوایی در حوادث پرتلفات، بیماران اورژانسی در مناطق سخت گذر، بیماران اورژانسی نیازمند به ارائه خدمت در زمان طلایی، عضو قطع شده، اعضای پیوندی، انتقال تیم های تخصصی به بالین مددجو، مادران پرخطر، ترومای شدید سر و قفسه سینه، ترومای نافذ شکم و قفسه سینه و گردن، حوادث ترافیکی با مکانیسم شدید آسیب فعال شده و از اندیکاسیون های اعزام بالگرد است.

در مراسم امروز علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی، EOC مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور هماهنگی و وحدت رویه در فرماندهی حوادث و بلایا در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان راه اندازی شد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای افزون بر ۴۰۰ نیرو، یکصد و ۳۰ دستگاه آمبولانس، دو موتور لانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.