به گزارش خبرنگار ایرنا قاسم جان بابایی روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا گفت: تعداد مراجعان به فوریت های پزشکی این مرکز درمانی با توجه به موقعیت گردشگری آستارا زیاد است و باید با اعمال مدیریت مناسب در این بخش، بیماران بدحال توسط پزشکان متخصص درمان شوند.

وی افزود: برای تعویض دستگاه های دیالیز بیمارستان آستارا مشکلی نداریم و بیمارستان قدیمی این شهرستان نیز قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برای توسعه خدمات بهداشت و درمان را دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: وعده نصب سی تی اسکن در بیمارستان آستارا عملی نشده و برای سرب کوبی اتاق آن، به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

ولی داداشی اظهار کرد: این بیمارستان با کمبود ۱۴ پزشک متخصص مواجه است و ۱۱ پزشک متخصص موجود، با کمترین امکانات درمانی فعالیت می کنند.

فرماندار آستارا هم گفت: کمبود امکانات بیمارستان باعث گلایه شدید مردم شده و کاستی های این مرکز درمانی، پرسنل آن را در خدمات رسانی بی انگیزه کرده است.

حسن رستم زاد افزود: فوریت های پزشکی بیمارستان، شایسته این شهرستان مرزی نیست و با تجهیز بیمارستان قدیم، امکان جبران بخشی از کاستی های بهداشت و درمان وجود دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی تجهیز بیمارستان آستارا باید جمعیت شناور حاصل از گردشگران این شهرستان مدنظر باشد و خدمات دولت در حوزه سلامت تقویت شود.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.