به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن فعال غروب یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان در رشت افزود: تا کنون حدود هفت هزار زائر گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی  ثبت نام کرده اند و این تعداد روزانه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شماری از زائران بدون نام نویسی در سامانه سماح اقدام به خروج از کشور برای شرکت در این مراسم می کنند، خواست تا تدابیری برای الزام تمامی زائران برای نام نویسی در سامانه سماح  جهت ارائه خدمات مربوطه شد.

دبیر ستاد اربعین گیلان نیز در این جلسه گفت: مسیر تردد کالاها طی زمان اعزام زائران مرز خسروی و مسیر زائران مرز مهران و تعدادی نیز شلمچه مشخص شده است.

نادر عبدالله پور تعداد موکب های استان را ۱۸ موکب عنوان و تصریح کرد: از اوایل مهرماه اعزام ها برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین انجام می شود.

همچنین  علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال ۲  در این جلسه اظهار داشت: با وجود نوپا بودن خط ریلی در گیلان اولین استانی خواهیم بود که شبکه به صورت مبدایی و مقصدی ( از تهران- رشت و در ادامه کرمانشاه) پیش بینی شده است.

فریبرز مرادی معاون حمل و نقل اداره کل حمل  و نقل و  راهداری جاده ای استان نیز گفت: امسال انتقال زائران با ناوگان حمل و نقل عمومی  به دو صورت پیش گرایانه و پس گرایانه از مرز مهران به کرمانشاه و کرمانشاه به استان انجام می شود.

سال گذشته ۲۴ زائر اربعین حسینی از گیلان در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین و اجتماع عظیم حسینی شرکت کرده بودند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.