به گزارش ایرنا هانی معلمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه کشوری فعالیت های تابستانی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان لاهیجان افزود: این پایگاه  ها در سال گذشته شامل  ۲۲هزار پایگاه بود که چهار میلون و ۸۰۰هزار نفر توانستند از برنامه های تابستانی آن استفاده کنند درحالی که در سال جاری هشت هزار پایگاه به پایگاه های تابستانی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه  هدف از  آیین اختتامیه اوقات فراغت ، تجلیل از فعالیت های تابستانی، توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت های تابستانی اوقات فراغت  و بازتاب  این فعالیت ها در سراسر کشور است خاطرنشان کرد:   اردوگاه های سراسر کشور از جمله یک هزار و ۱۸۲ اردوگاه ، پژوهش سراها ، سالن های ورزشی و رشته های تربیت بدنی  در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امروز تحصیل در کنار مهارت معنا پیدا می کند و همت دولت و خدمتگزاران در آموزش و پرورش فراهم کردن بسترهای مهارت آموزی برای رشد و تکامل دانش آموزان است.

در این مراسم همچنین  جمیل عباسی غریب سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در سال  جاری تعداد ۱۲۲هزار نفر ساعت دانش آموز از برنامه های اوقات فراغت تابستانی در گیلان استفاده کردند و این دانش آموزان در مهارت آموزی در اردوگاه ها ، کانون های فرهنگی تربیتی و پژوهش سراها شرکت کردند و در این آموزش ها  جوانان هلال احمر ، سازمان دانش آموزی در مراکز اردوگاه ها ،کانون های فرهنگی تربیتی ،سازمان بسیج دانش آموزی ،اردوگاه های فرهنگی هنری همکاری داشتند .

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان  استان گیلان تحت عنوان تجلی خدمت  برگزار و گوشه ای از فعالیت ها تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان گیلانی به نمایش گذاشته شد.

مهدی آشوردن کارشناس مسئول فعالیت های اردویی آموزش و پرورش گیلان دراین باره گفت: این نمایشگاه شامل فعالیت های تابستانی شهرستان ها ، مناطق و نواحی آموزش و پرورش های گیلان نظیر مدارس ، کانون های فرهگی و تربیتی ، دارالقران ، پژوهش سراها و سالن های ورزشی است که در پایگاه های تابستانی فعالیت و  در فعالیت های مهارتی ،فرهنگی هنری ،اردویی ،قرآنی و فنی و حرفه ای نقش داشتند .

وی تصریح کرد:  در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ پایگاه در استان گیلان ۱۲۰ هزار دانش آموزان مراکز و پایگاه ها را جذب کردند که در سال جاری با رشد مواجه شدیم و  ۱۲۳ هزار دانش آموز در فعالیت های تابستانی ثبت نام کردند.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.