به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری آستارا افزود: مدارس پیش دبستانی فعال در مساجد باید از سازمان آموزش و پرورش مجوز فعالیت داشته باشند و بر روند تعلیم و تربیت در آنها نظارت شود.

وی اظهار کرد: کیفیت آموزش و پرورش در مدارس آستارا باید ارتقا یابد و توانمندسازی علمی معلمان مدنظر باشد و اهمیت به این قشر، در تربیت دانش آموزان تاثیرگذار است. 

وی ادامه داد: به روز بودن و برخورداری معلمان از کتب آموزشی مفید برای نیازهای اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه ضروری است و به مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اهمیت بیشتر داده شود. 

فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به آموزش و پرورش کمک کنند و نظارت بر واحدهای عرضه نوشت افزار تشدید شود.

رستم زاد افزود: شورای آموزش و پرورش در ساماندهی مشکلات جامعه هدف وظیفه مهمی دارد و اشتباه در برنامه ریزی و سیاستگذاری، عواقب جبران ناپذیر خواهد داشت.

امام جمعه آستارا هم در این جلسه با تاکید بر توجه به مسائل اخلاقی و پرورشی در مدارس، برنامه ریزی معلمان را در این باره خواستار شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: حضور منظم معلمان در صفوف نماز جماعت، برای ارشاد دانش آموزان موثر است و آینده سازان باید از مقاطع ابتدایی با آموزه‌های دینی آشنا شوند. 

بندر مرزی آستارا با ۹۱  هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و پیش بینی می شود، سال تحصیلی جدید در این شهرستان، با حضور ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آغاز شود.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.