به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا روز چهارشنبه در جلسه با اعضای سمن ها در اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه پدافند غیرعامل کمتر استفاده شده و جلب نظر عمومی توسط آنها برای فراگیری پدافند غیرعامل ضروری است.

بهبود معاشکار افزود: صنعت ساختمان جزو رشته های مرکز فنی و حرفه ای آستاراست و با استفاده از توان مربیان و سمن ها، حفاظت از ساختمان ها در برابر تهدیدات آموزش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: جلوگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های مجازی نیز باید مورد توجه سمن ها قرار گیرد و از ظرفیت آنها برای آگاهی عمومی در این خصوص استفاده شود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه سازمان های مردم نهاد با مرکز آموزش فنی و حرفه ای سازماندهی مهارت های کسب و کار، تشکیل بانک اطلاعاتی تشکل های غیردولتی و شناسایی نیازهای مهارتی برعهده سازمان های مردم نهاد آستاراست. 

معاشکار ادامه داد: نظارت بر آموزش بازار کار، آزمون و صدور گواهینامه مهارت از تعهدات مرکز فنی و حرفه ای و جلب همکاری تشکل های غیردولتی با مرکز فنی و حرفه ای، برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی، تحقق شعار هر شهروند یک مهارت از تعهدات طرفین تفاهم نامه است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: سمن ها علاوه بر فنی و حرفه ای با اداره های جمعیت هلال احمر و بهزیستی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند. 

وحید خاصی پور ادامه داد: آستارا از نظر تعداد سمن ها رتبه دوم استان گیلان را بعد از رشت دارد و هر سازمان مردم نهاد در صورت ارائه طرح اشتغال، تا سقف یک میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ارزان قیمت دریافت خواهد کرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۱۰ سازمان مردم نهاد در آن فعال است.

۷۱۰۵  / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.