ایرج خلیلی رشید روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از لامپ های برق با توان بالا، بدون حباب و حفاظ در داخل تکایا ممنوع است و قبل از کاربرد  وسایل گرمازا، از استاندارد و سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

وی افزود: در لوله کشی گاز از شیلنگ های فشار قوی مخصوص با حداکثر یک و نیم متر طول و بست سالم استفاده و بین وسایل گرمازا و لوازم قابل اشتعال از قبیل پشتی، فرش و پرچم فاصله ایجاد شود.

وی گفت: آشپزخانه نذورات در مکان مناسب انتخاب و معابر فرار خدمه پیش بینی شود و آشپزخانه ها دارای کپسول های آتش نشانی و کارکنان آنها با طریقه استفاده کپسول ها آشنا باشند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: در استفاده از هیزم برای پخت و پز، حداقل یک شیلنگ آب برای اطفاء آتش سوزی احتمالی پیش بینی و از ورود کودکان و سالخوردگان به قسمت طبخ غذا و نگهداری مواد نفتی و مایعات قابل اشتعال جلوگیری شود.

خلیلی رشید جلوگیری از استعمال سیگار، بررسی سیستم برق و لوازم الکترونیکی و خودداری از دودکردن اسپند و عود در داخل هیات ها را ضروری خواند و عزاداران را به گشودن مسیر حرکت خودروهای امدادی توصیه کرد.

 واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۸ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه سنگین، امداد و دو تانکر آب رسان فعالیت می کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و یکصد هیات عزاداری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.