به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ، طی ابلاغ فرایند جدید مراقبت ویژه از مادران باردار پرخطر و فعال سازی کد بحران مامایی در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روز گذشته نوزاد سالم از مادری با سابقه بیماری کاردیومایوپاتی (بیماری عضلات قلبی) با انجام عمل جراحی سزارین، توسط تیم جراحی زنان و با همکاری متخصصان قلب و بیهوشی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت به دنیا آمد.

نوزاد پسر بعد از به دنیا آمدن برای انجام مراقبت های لازم به مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت منتقل شد و مادر نیز در بخش ICU قلب باز بیمارستان دکتر حشمت تحت مراقبت قرار گرفت.

کد بحران مامایی در سال جاری برای اولین بار در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با هدف ارایه خدمت در کوتاهترین زمان، برای مادران دارای حاملگی پرخطر، فعال شد، در این راستا، آمادگی کامل بیمارستان ها برای پیشگیری از مرگ زایمانپرخطر، مورد توجه قرار گرفته است.

با فعال شدن کد بحران مامایی، رییس، مدیر خدمات پرستاری، آزمایشگاه و واحد بانک خون بیمارستان و تیم جراحی شامل متخصص زنان و زایمان، متخصص جراحی عمومی و متخصص بیهوشی، به همراه گروه پرستاری و مامایی در بیمارستان حضور پیدا کرده و اجرای فرایند نجات بیمار را هدایت می کنند.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان  دارای ۲۶ بیمارستان دولتی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ نیروی کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند. 

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.