این جشنواره مهمترین رویداد سینمایی آمریکا بعد از جشن آکادمی اسکار محسوب می شود و هر ساله تعداد زیادی از فیلم های مورد توجه آکادمی اسکار را به نمایش می گذارد.

جشنواره تلوراید در شهر کلورادو امریکا و از تاریخ ٣٠ آگوست تا ٢ سپتامبر (8 تا 10 شهریور) در حال برگزاری است. 
در این دوره از جشنواره، مانیکور در بخش سینما فردا با ١٢ فیلم کوتاه دیگر از سراسر دنیا رقابت خواهد کرد. 
مانیکور بیش از هشتاد حضور در جشنواره های معتبر بین المللی از جمله ساندنس، ریودژانیرو، کیلیولند، پالم اسپرینگز، انکانترز داشته و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیات داوران ریو دژانیرو برزیل، جایزه ویژه هیات داوران دراما یونان را کسب کرده است.

 آرمان فیاض کارشناس ارشد سینما است . کار در سینما را از سال ١٣٨٠ با فیلمبرداری چندین فیلم کوتاه آغاز و تا به حال بیش از١٠٠ فیلم کوتاه و بلند را فیلمبرداری و پنج فیلم کوتاه از جمله مانیکور را کارگردانی کرده است.

داستان این فیلم کوتاه روایت خودکشی همسر مردی است که جنسیت او پس از مرگش هویدا می‌شود و اهالی متعصب روستا جنجال به پا می‌کنند.

در این فیلم نیما حسندخت، مظاهر رمضان‌پور،علی نجفی،بهمن صادق حسنی،حمیده براتی ایفای نقش کرده اند.

این فیلمساز در مورد مانیکور گفته است: فیلم سایه‌ی سنگین باورهای پوسیده‌ی دیروزی را روایت می کند که حصاری از جهل می‌سازد تا در مقابل طبیعی‌ترین عنصر حیات، یعنی«آفرینش» قرار گیرد. جنسیتِ ناشناخته بیرون از این حصار است. به تعبیر این انسان‌ها او هیولایی است که آمده تا دیوارباورهایشان را خراب کند و اندوخته ‌تعصبشان را به باد دهد. درحالی‌که او ساده‌ترین حق بشریت را می‌خواهد؛ میل به جنسیتی که در درون دارد نه در بیرون.'

6030
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.