به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سجاد موسوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اداره آموزش و پرورش آستارا گفت: ۵۲ عامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی آستارا مستقر در مدرسه عدالت این شهرستان، پذیرش و ساماندهی مسافران را از ۲۶ خرداد آغاز کرده اند و در این مدت بیشتر مسافران از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل هستند.

وی افزود: ۱۸۴ کلاس با امکانات فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و سیستم سرمایشی و خانه معلم نیز با ۶ اتاق و ۲۲ تختخواب برای اسکان مسافران فرهنگی آماده شده است.

وی یادآور شد: هفت مدرسه آستارا برای رزرو اینترنتی تعیین شده است و فرهنگیان مناطق مختلف کشور می توانند تا اواسط شهریور ماه با مراجعه به نشانی اینترنتی www.eskan.medu.ir محل اقامت خود را در این شهرستان تعیین کنند.

موسوی بیان کرد: ۲۰ هزار جلد دفترچه معرفی جاذبه‌های گردشگری آستارا و استان گیلان بین مسافران فرهنگی در تعطیلات تابستانی توزیع می شود.

در تعطیلات تابستان سال گذشته، ۴۵ هزار و ۲۴۱ مسافر فرهنگی در قالب ۱۰ هزار و ۴۶۶ خانوار در مدارس آستارا اسکان یافته بودند و این شهرستان، از نظر اسکان مسافران فرهنگی رتبه نخست استان گیلان را کسب کرده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، واقع شده و مرکز آن با جاذبه های گردشگری طبیعی، اقتصادی و تاریخی، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.