به گزارش خبرنگار ایرنا، شوراهای اسلامی نماد مشارکت و وحدت مردم هستند، شهروندان با شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نمایندگانی را به عنوان اعضای شورا انتخاب می کنند و از این طریق، امور مرتبط به شهر یا روستا را به آنها می سپارند، منتخبانی که با رای مردم انتخاب می شوند، بایستی قدردان رای ها و اعتماد مردم باشند .

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ همزمان با سراسر کشور در حوزه های انتخابیه رشت برگزار شد، مردمان شهر باران های نقره ای با شور و شوق و امید به آینده ای بهتر برای عمران و آبادانی رشت پای صندوق های اخذ رای رفتند و نمایندگانی را برای راهیابی به پارلمان شهری انتخاب کردند.

بعد از برگزاری مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی رشت ۳۱ مرداد ۹۶ در فرمانداری ، شورای پنجم این کلانشهر رسما فعالیت خود را آغاز کرد، فرماندار  وقت در این مراسم گفته بود، شوراها، خط مقدم خدمت رسانی و پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و از اعضای شورای پنجم خواست تا ادامه دهنده نقاط قوت شورای پیشین بوده و تلاش کنند حفاظت از حقوق شهروندان، نظارت مالی، توسعه شهر و توجه به مصالح شهر و... را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند.

شورای اسلامی رشت در دوره پنجم با فراز و نشیب هایی به فعالیت خود ادامه می دهد، در مقطعی برای انتخاب شهردار با حاشیه هایی همراه شد تا جایی که این کلانشهر به مدت ۱۰ ماه از داشتن شهردار محروم بود.

در یکصد و چهارمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت در بیست و دوم ماه گذشته، اسماعیل حاجی پور تنها کاندیدا برای تکیه زدن بر  کرسی ریاست شورای اسلامی رشت بود که با ۱۱ رای به عنوان رئیس شورای اسلامی این کلانشهر انتخاب و معرفی شد.

فرهام زاهد با ۱۱ رای موافق به عنوان نائب رئیس ، حامد عبداللهی با شش رای خزانه دار ، فاطمه شیرزاد و محمدحسن علیپور به عنوان منشی انتخاب شدند، حجت جذب نیز با شش رای به عنوان سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت معرفی شد.

بعد از برگزاری نشست هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در ۲۲ مرداد ماه امسال تاکنون، جلسه های شورای اسلامی برگزار نشد، سه جلسه شورای اسلامی رشت به صورت متوالی به ترتیب در بیست و ششم و بیست و هشتم مرداد ماه گذشته و عصر روز گذشته چهارم شهریور برگزار نشد.

با برگزار نشدن جلسه های شورای اسلامی کلانشهررشت در این مدت طرح ها و لوایح مختلفی بلاتکلیف مانده است، ضمن این که انتخابات کمیسیون های مختلف شورا نیز بایستی برگزار می شد اما همچنان کمیسیون ها هم بلاتکلیف هستند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در جلسه غیررسمی شورا در تاریخ بیست و هشتم ماه جاری در جمع خبرنگاران با بیان نقش و اهمیت جایگاه شوراها گفت: خدمت به مردم، مهمترین وظیفه اعضای شورا است.

اسماعیل حاجی پور اظهار داشت: چند مورد از مصوبات شورا از جمله ایراد فرمانداری در مورد یکی از مصوبه ها بایستی امروز مورد بررسی و تصمیم اعضا قرار می گرفت که عدم این کار مبنی بر پذیرش اعتراض فرمانداری است.

وی با تاکید بر این مطلب که ما حق نداریم از حق مردم کلانشهر رشت بگذریم، افزود : مردم به ما به عنوان اعضای شورای اسلامی رای داده اند و ما نسبت به آنان تعهد داریم، بنابراین بایستی در راستای خدمتگذاری کار کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که عدم تشکیل جلسه های شورا مانع انجام کار نمی شود، خاطر نشان کرد: تا روزی که نماینده مردم رشت در شورا هستیم، وظیفه داریم  کارها را به خوبی پیش ببریم.

حاجی پور عصر روز گذشته (دوشنبه) نیز در جلسه غیررسمی شورا در جمع اعضای حاضر و خبرنگاران بیان داشت: لایحه پروژه پارک آبی بایستی در جلسه امروز مورد بررسی قرار می گرفت.

امروز رشت بیش از هر زمان دیگر نیاز به کار و تلاش دارد، قطعا توسعه و پیشرفت در این کلانشهر نیازمند آرامش و همدلی است، مهمترین وظیفه اعضای شوراهای اسلامی اینست که با قدردانی از اعتماد و رای مردم به آنها، با همدلی و تعامل، برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.