به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اینکه برای تدوین برنامه ای ساعت ها زمان و اعتبار  صرف شود و آن سند جنبه تزیینی برای مدیر باشد، قطعا نتیجه ای برای توسعه پیرامون ما نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه  جلسه برنامه ریزی استان بیش از اینکه محل توزیع اعتبارات و یا پروژه های عمرانی باشد ، فرصتی برای اندیشیدن،  تبادل نظر،  تصمیم سازی،  تفکر برای برنامه‌ریزی آینده است ، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های کشورهای در حال توسعه یافته تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها بر اساس اطلاعاتیست که آنچنان دقیق نیستند و براساس نیازهای آینده کمتر صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی مناسب و نشأت گرفته از اطلاعات دقیق باشد ، برای رسیدن به هدف نظام بودجه ریزی نیز بر این اساس قرار می گیرد و موجب موفقیت آن می شود .

زارع اظهار داشت:  آن چیزی که برای استان مهم است، اینکه  اگر باور و اعتقاد راسخ برای توسعه استان و شهرها داریم، بایستی پایبند به قانون و برنامه باشیم اگر چه ممکن است هر برنامه اشکالاتی هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بکوشیم و باورمان به برنامه‌هایی همچون برنامه های توسعه‌ای، اسناد بالادستی، آمایش سرزمین و برنامه ششم باشد و آنها را تقویت کنیم و بر اساس آنها گام برداریم.

زارع گفت:  تلاش شده آسیب های ساختاری  جلسات برنامه ریزی شناسایی و برای کاربردی کردن اصلاح شود که در این راستا کارگروه ها تشکیل و کمیته‌ای فعال می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه آمال  و آرزو نیست؛ بسیاری از کسانی که نقش مشاوره دارند سال‌ها کار کرده اند و حتما بایستی مبنای تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه  اعتبارات همواره با مشکل روبرو بوده ،  تصریح کرد :باید برنامه ریزی ها براساس ظرفیت های استان باشد .

 ۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.