به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه علمی-کاربردی کشور در مراسم افتتاح این دانشگاه اظهار کرد:دانشگاه علمی کاربردی در دوره توسعه و تثبیت مراکز خود قرار دارد.

 محمد حسین امید با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی آموزش یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه است افزود: درحال حاضر ۹۵ درصد از مراکز غیر دولتی دانشگاه علمی و کاربردی کشور دارای اساسنامه تثبیت شده هستند که به تصویب شورای گسترش دانشگاه جامع علمی و کاربردی رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵ درصد از روسای مراکز دانشگاه علمی و کاربردی کشور وضعیت قانونی ندارند گفت: ۵۰ هزار مدرسان این دانشگاه به دلیل لزوم ساماندهی مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی کشور  ارزیابی مجدد شدند.

امید با اشاره به اینکه درگذشته کمتر به کیفیت در ارائه آموزش ها ، زیر ساختها، محیط آموزش و کیفیت کار توجه شده تاکید کرد: در جهت ارتقای سطح کیفی مراکز دانشگاهی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سطح کشور، تا پایان امسال همه واحد های استانی از امکانات و زیر ساخت کافی و فضای مناسب برخوردار خواهند شد .

وی با اشاره به نبود اساسنامه در هیچ کدام از مراکز علمی و کاربردی کشور در سال ۹۵ تاکید کرد: یکی از معیارهای ارزیابی مراکز  در سال گذشته برای سطح بندی، داشتن مرکز نوآوری و اقدامات آن و حمایت از ایده های دانشجویان است که امسال برای دومین بار این سطح بندی انجام شد.

امید با اشاره به اجرای فراخوان جذب مدرس برای مراکز دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور گفت: مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی که مجوز هیات جذب دانشگاه را نداشته باشد جز در موراد خاص و تنها به دلیل کمبود مدرس،در بقیه موارد حق حاضر شدن درکلاس را ندارد.

وی با بیان اینکه از مهرماه امسال جذب مدرس غیر مجاز در مراکز دانشگاهی تخلف محسوب می شود متذکر شد: برای مراکز فاقد محیط کار جهت انجام توافق با محیط های کارورزی برای استفاده دانشجویان این دانشگاه فرصت ۵ ساله داده می شود تا حساب شده و دقیق و هدفمند گرا به فعالیت خود ادامه دهند.

امید با اشاره به ارتقای کیفی ۲۰۰ مرکز دانشگاه علمی، کاربردی از سطح ۳ به ۲ درکشور تاکید کرد: بیش از ۲۰ عنوان کتاب مرجع توسط مدرسان دانشگاه برای دانشجویان تهیه شده و دانشجوی دانشگاه علمی-کاربردی باید ۵۱۲ ساعت کارورزی در دانشگاه را به صورت کاربردی گذرانده باشد.

به گزارش ایرنا ساختمان ستاد دانشگاه علمی –کاربردی گیلان در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ متر و با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال خرید و بازسازی آن پیش از ظهر امروز با حضور محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.