غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین پرواز یادشده ساعت ۲۲  دهم شهریورماه و پرواز دوم بازگشت حجاج، ساعت دو بامداد یازدهم شهریور ماه انجام می شود.
وی یادآور شد: نخستین گروه از زائران گیلانی دوم مرداد ماه  با بدرقه جمعی از مسئولان استانی از فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت ، عازم مدینه منوره شده بودند . 
وی اظهار داشت: ۴۶۹ زائر گیلانی از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از  فرودگاه رشت عازم مدینه منوره شدند که امسال کهنسال ترین زائر گیلان ۸۵ سال و جوان‌ترین ۱۶ سال سن دارند.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می‌باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می‌رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است و به سیستم‌های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.