به گزارش خبرنگار ایرنا سعید رسولی روز جمعه در بازدید از بارانداز راه آهن آستارا افزود: این ریل گذاری با هزینه دولت ایران انجام خواهد شد و جمهوری آذربایجان نیز به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا متعهد شده است و به زودی با تحقق این امر و تکمیل مسیر، رونق تبادلات تجاری را در این خط ریلی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، بر توسعه کریدورهای حمل و نقل ریلی به‌ ویژه کریدور شمال-جنوب تأکید شده و خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر، تنها حلقه مفقوده این کریدور است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: فعالیت‌های عمرانی در بارانداز ریلی آستارا-آستارا پس از مدت‌ها وقفه، آغاز و در این رابطه با نمایندگان آذری، پیمانکار و مشاور راه‌آهن جلسات متعددی برگزار شده است.

 رسولی بیان کرد: پیمانکار طرح راه‌آهن آستارا-آستارا باید به تکمیل سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری در بارانداز ریلی اقدام کند و وزیر راه و شهرسازی به تکمیل قسمت‌های ناتمام این طرح، توجه ویژه‌ دارد. 

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شده و تاکنون قطارهای باری متعددی از روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز در حال تکمیل آستارا در استان گیلان وارد شده است. بار این قطارها اکنون با حمل و نقل ترکیبی و توسط کامیون ها به نقاط مختلف کشور حمل می شود و بعد از ساخت راه آهن آستارا - رشت و تکمیل کریدور ریلی، انتقال بار از بارانداز راه آهن و بندر آستارا به بندرهای جنوبی با ریل امکانپذیر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.