حسین اکبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته دولت امسال ،  طرح گازرسانی به ۲۸ روستای سخت گذر و کوهستانی و ۳۴ واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به دو هزار و ۱۵ روستا می رسد.

وی با بیان اینکه این روستاها با جمعیتی بالغ بر  یک هزار و ۳۵۰ خانوار در شهرستان های رودبار، سیاهکل، تالش، ماسال، فومن، لنگرود و رودسر واقع هستند، گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۹۶ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان  تصریح کرد: برای گازرسانی به این روستاها ، ۱۰۲ کیلومتر عملیات شبکه گذاری اجرا شده که با اجرای این میزان شبکه گذاری مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

به گفته اکبر ، گازرسانی به بیش از دو هزار روستا کاری بسیار عظیم است که  این اقدام با همکاری همه سازمان ها و ادارات دولتی در استان به ثمر نشسته و این موفقیت بزرگ زمانی نمود بیشتری می یابد که بدانیم در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از ۸۲۰ روستا در استان گازدار شده و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان در مدت شش سال از ۶۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وی  در ادامه سخنانش؛ از گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: شهرستان های رشت، انزلی و صومعه سرا هر کدام با چهار  واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های هفته دولت امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به پنج هزار و ۴۰۵ مشترک افزایش می یابد.

اکبر از برنامه ریزی این شرکت برای گازرسانی به ۹۷ روستای سخت گذر و کوهستانی دیگر در استان در آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این روستاها درصد بهره مندی روستایی گیلان به بالای ۹۷ درصد افزایش می یابد. 

در حال حاضر شرکت گاز گیلان افزون بر یک میلیون و ۶۰ هزار مشترک را  در استان تحت پوشش دارد که بالغ بر ۸۷۰ هزار  از این تعداد مشترکان خانگی  هستند.

۷۲۹۶ /۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.