به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز دوشنبه در نشست خبری در اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: برای نخستین بار این میزان غذای نذری بمناسبت عید غدیر خم از امروز در ۱۵ مسجد شهری و ۲۵ مسجد روستایی توزیع می شود.

وی افزود: برای تهیه هفت هزار غذای گرم در قالب ۱۴ دیگ، حدود ۶۰۰ کیلوگرم برنج استفاده شده است و خیران با تهیه و توزیع غذای گرم، یکی از سیره های نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به نمایش گذاشتند و امیدواریم این حرکت خیر ادامه یابد.

وی بیان کرد: فردا بمناسبت عید سعید غدیر خم با همکاری کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی آستارا، هفت هزار لیوان شربت در مقابل گلزار شهدای این شهرستان در بین شهروندان و گردشگران توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به آماده سازی پارکینگ پشت بازار ساحلی آستارا برای بازسازی واقعه غدیر در روز عید، گفت: بزرگداشت مقام حضرت علی (ع) و عید غدیر، تکریم ارزش های الهی و انسانی است و برنامه های دهه امامت و ولایت  تبیین کننده اندیشه های علی (ع) به امت اسلامی است. 

حاتمی بیان کرد: شکوفایی انقلاب اسلامی، از برکات عیدغدیر است و پایداری ملت ایران به ولایت و مکتب اهل بیت (ع)، همواره دسیسه های شوم استکبار را نقش بر آب و ضربه های سنگینی بر پیکر نحس آنان وارد کرده است. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دارای ۱۰۰ هیات مذهبی و ۸۷ مسجد است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.