جمیل غریب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از دانش آموزان کار رنگ آمیزی و مرمت واحدهای آموزشی را به منظور آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید، در اجرای طرح هجرت سه دانش آموزی انجام می دهند.

وی  با بیان اینکه طرح هجرت تابستان هر سال با هدف پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان بسیجی و بهسازی مدارس اجرا می شود. اظهار داشت: رشد و تعالی، خلاقیت، مسئولیت پذیری، تقویت روحیه کارآفرینی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف برگزاری طرح هجرت سه است.

غریب با تاکید بر وظیفه اصلی آموزش و پرورش در تربیت و آموزش نسل نوجوان و جوان کشور اظهار داشت: اجرای طرح های تربیتی با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی مانند بسیج و سپاه پاسداران می تواند در تحقق این امر یاری گر آموزش و پرورش باشد.

وی بیان داشت: طرح تربیتی شهید بهنام محمدی که برای اولین بار در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ آغاز شده، می تواند حلقه اتصال نهاد مقدس خانواده ، مدرسه و مسجد را برای تربیت فرزندان انقلابی همچون شهید بهنام محمدی که از شهدای دانش آموز گرانقدر دوران دفاع مقدس  است به ثمر آورد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح موجب تقویت بنیه علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و سیاسی دانش آموزان می شود.

طرح هجرت با هدف غنی‌ سازی اوقات فراغت جوانان، آشنایی آنها با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌ های گروهی و کمک به سازندگی و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم انجام می‌شود و سازمان بسیج سازندگی موظف است از نیروهای جوان داوطلب دانش‌آموز، دانشجو و طلبه برای شرکت در اردوهای موضوع این آئین‌ نامه دعوت و ثبت‌ نام کند.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.