سهیل محمدپور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: طی سال جاری در بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌ های دامی، تعداد ۱۹۰ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌ های دامی مانند تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنتروتوکسمی در این شهرستان مایه کوبی شدند.

وی افزود: همچنین طی مدت فوق تعداد ۶۵ هزار نوبت سر گاو و گوسفند علیه بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن و تب مالت مایه کوبی شدند.

محمدپور با اشاره به کنترل و مقابله با انواع بیماری های دامی در سطح رضوانشهر و پره سر گفت: مبارزه و مراقبت از بیماری هاری نیز طی سال جاری همانند سال‌های گذشته ادامه داشته و در این راستا ۳۰۰ قلاده سگ نگهبان و صاحب دار طی پنج ماه اول سال جاری تحت پوشش مایه کوبی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اجرای مراقبت از بیماری ‌های دامی نیز طبق برنامه پیش بینی شده و جمعا به تعداد سه هزار راس دام، در روستاهای تابعه این شهرستان تحت پوشش مراقبت و بررسی قرار گرفته است.

محمدپور افزود: در بخش بهداشت و بازرسی از مراکز عرضه فراورده های خام دامی طی سال جاری، بیش از یک هزار مورد بازدید از مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و رستوران ‌ها انجام شد که در ۲۲ مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده و ضمن ارائه تذکر کتبی در شش مورد موضوع به مراجع قضایی شهرستان جهت پیگیری ارجاع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی رضوانشهر با اشاره برخورد با افراد متخلف نیز گفت: در یک مورد مغازه فرد متخلف پلمپ و همچنین قریب به ۲۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط و معدوم سازی انجام شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به گرمای هوا و تکثیر و تزاید فعالیت کنه ها و احتمال وقوع بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو که قابل انتقال به انسان می باشد، این شبکه در سال جاری تعداد ۱۵ هزار راس گوسفند و بز و یک هزار و ۳۷۵ راس گاو و گوساله و چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع اماکن دامی را در مناطق پر خطر تحت پوشش حمام و سمپاشی با سموم مایع قرار داده است.

سالانه در شهرستان رضوانشهر یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت سفید، یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و ۳۲۷ تن عسل تولید می شود

بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در رضوانشهر فرمانده انتظامی این شهرستان در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: برجسته کردن اقدامات موثر و شاخص نیروی انتظامی از سوی خبرنگاران، گام نخست همکاری رسانه و پلیس است.

سرهنگ سیدجعفر جوانمردی افزود: انتشار اخبار وقایع و بیان فعالیت ها و عملکرد مسئولان همواره برعهده رسانه ها بوده که خبرنگاران متعهد تاکنون این وظیفه را بدرستی انجام داده اند و مشکلات مردم را نیز به گوش تصمیم گیران می رسانند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با پیشگیری و مبارزه با انواع جرایم در زمینه ایجاد ارتقا امنیت و احساس آرامش مردم شهرستان تلاش می کند که یکی از راه های رسیدن به این اهداف انعکاس فعالیت های این نیروست.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۳/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.