مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم در نماز عید سعید قربان در امام زادگان و بقاع متبرکه استان بیان داشت: در عید سعید قربان امسال، ۵۴ بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص در مناطق مختلف میزبان نمازگزاران بود. 

حجت الاسلام ستار علیزاده عید سعید قربان را از اعیاد بزرگ و مقدس مسلمانان عنوان و اضافه کرد: شرکت در نماز عید قربان و قربانی کردن از جمله مهمترین اعمال این عید بزرگ است.

وی با بیان این که علاوه بر برپایی نماز عید سعید قربان ویژه برنامه های دیگری در امام زادگان گیلان برنامه ریزی شده، اظهار کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی غرفه همه واقف باشیم از جمله  برنامه های این روز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: مراسم معنوی دعای عرفه نیز عصر روز گذشته با حضور پرشور مردم در امام زادگان و بقاع متبرکه مجری جشن های ولایت علوی و اکمال دین نبوی برگزار شد.

برنامه های دهه ولایت و امامت اوقاف و امور خیریه نیز از روز گذشته (یکشنبه) با هدف تبلیغ پیام غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در ۲۷۰ بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان با عنوان ولایت علوی اکمال دین نبوی آغاز شده و تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

برگزاری دعای پرفیض عرفه با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در عصر امروز (یکشنبه) در امام زادگان و بقاع متبرکه  گیلان، قرائت زیارت جامعه کبیره و مدیحه سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری، محفل انس با قرآن کریم ، همایش سراسری بانوان ولایی، ایستگاه صلواتی همه واقف باشیم، حضور مداحان اهل بیت، مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره در برخی بقاع شاخص از جمله برنامه های این جشن است.

اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌ های مردمی و برپایی ایستگاه های صلواتی و غرفه همه واقف باشیم و مشاوره وقف در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان در نظر گرفته شده است.

جشن های دهه ولایت و امامت به مدت ۱۰ روز در امام زادگان و بقاع متبرکه ادامه دارد.

از روز عرفه تا عید سعید غدیر خم دهه ولایت نام گرفته، امروز دوشنبه دهم ذی الحجه عید سعید قربان است.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.