به گزارش ایرنا آیت الله رسول فلاحتی صبح دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تبریک این روز به تمام مسلمانان اظهار کرد: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ و پر برکت مسلمانان محسوب می شود و نیایش در این ایام مورد توجه پروردگار متعال است.
وی ادامه داد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می فرماید که مردم را به ایام الله توجه دهد و عید قربان از ایام الله هاست ضمن اینکه هر کسی امید دارد خدای متعال در این روز او را بیآمرزد.
امام جمعه رشت با اشاره به دستور امیر مومنان علی(ع) در مورد عید قربان بیان کرد: خدا را بسیار یاد کنید، در این روز استغفار بسیار کنید ضمن اینکه توبه زیاد کنید زیرا خدای متعال توبه کنندگان را می پذیرد و می آمرزد.
آیت الله فلاحتی با قدردانی از تمام ملت ایران، جوانان و نوجوانان، مردم گیلان به ویژه مردم رشت برای شرکت در مراسم دعای عرفه تصریح کرد: این امر نشان می دهد مردم ما به معنویت و دین توجه دارند و همچنین شاهد توجه خداوند به ملت ایران هستیم.
وی حضور در مکان های مذهبی و دعا را سبب توجه خداوند به مردم دانست و گفت: حضور مردم در مراسم دعا موجب می شود آنها که سر در لاک دین ندارند نیز خدا به آنها توجه کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به بارندگی های اخیر و تک محصولی بودن بیشتر کشاورزان گیلانی خاطرنشان کرد: بعضی از اراضی شالیزاری به دلیل باران دچار آسیب شدند و می طلبد بیمه محصولات کشاورزی به کمک شالیکاران بشتابد.
وی همچنین با بیان اینکه نزاع بین امارات و آل جهود به نفع مردم یمن شده ، اظهار کرد: امارات و عربستان مانند لاشخورهای دنیای بشر به جان همدیگر افتادند و در منطقه خودشان زمینگیر شدند.
۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.