به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم تجلیل از خبرنگاران صومعه سرا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا در سخنانی نقد سازنده و منصفانه خبرنگاران را سبب پیشبرد فعالیت ها خواند و اظهار داشت: انتقاد منصفانه خبرنگاران فرصتی برای اندیشیدن و نگاه دقیق مدیران  برای رفع مشکلات است  .

وی افزود: حضور خبرنگاران در جامعه قوت قلبی برای مسئولان در اطلاع رسانی و رفع نیازهاست و حرمت و کرامت آنان باید همواره حفظ شود.
فرماندار صومعه سرا  خاطر نشان کرد: ارتباط قوی مدیران با خبرنگاران و بیان خدمات نظام و دولت به  مردم باید جدی گرفته شود.
صومعه سرا در ۲۵  کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

اسدالله عباسی نماینده مردم شهرستان های املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز در نشستی با اصحاب رسانه در فرمانداری شهرستان املش گفت: خبرنگاران در عرصه های حساس انقلاب روشنگری کرده و امروز در شرایط تحریم نیز در برابر عملیات روانی دشمن ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه سرنوشت ساز قلم زدن باید بسیار دقیق و ظریف باشد افزود: خبرنگاران به دنبال همراه سازی و اعتمادسازی هستند و امروز خبرنگاران نظام اسلامی در صف مقدس ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر قرار دارند و بدنبال صداقت هستند.

وی با انتقاد از بعضی رسانه ها در استفاده از کلمه شنیده ها در خبر، از آنان خواست اخبار را دقیق منعکس کنند چراکه خبرنگاران می توانند در میدان های مختلف نقش آفرین باشند.

یونس محمودی فرماندار و حجت الاسلام علی رنجبر امام جمعه شهرستان املش نیز از خبرنگاران قدردانی کردند.

شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰  کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و اصحاب قلم بایستی در مسیر حق و عدالت قلم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران بایستی در انعکاس سریع، صحیح و صادقانه گام برداشته و در این راستا توجهی ویژه داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این مراسم در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رسانه بیان داشت: قدرت و تاثیرگذاری رسانه ها در حوزه های مختلف غیرقابل انکار است.

فاطمه شیرزاد با بیان این مطلب که خبرنگاران امنیت شغلی می خواهند، اظهار امیدواری کرد که به رفع نیازهای این قشر توجه شود زیرا تحقق این مهم در ایجاد انگیزه برای انجام وظیفه مهم شان نقش مهمی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در سخنانی مدیریت شهری را نیازمند پشتوانه خبرنگاران است.

محمدحسن عاقل منش از خبرنگاران خواست تا با درج صحیح اخبار و رخدادها و تحلیل مناسب ، مدیران شهرداری را در جهت ایده ال و آرمان های لازم راهنمایی کنند.

شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
۷۲۹۲/۷۲۹۱/۷۲۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.