فیلم کوتاه " یه توپ دارم قلقیه" ساخته این فیلمساز نوجوان ،   برنده جایزه جشنواره بین المللی فارابی و پنجمین جشنواره کشوری دانش آموزی شده است.

آناهیتا اهل لاهیجان است،  شهر فرهنگ و هنر و نمایش .  کتاب زیاد می خواند و مطالعه را سر آغازی برای به بار نشستن ایده ها می داند و به تائید معلمهایش قلم خوب و توانایی هم دارد .

دوره های بازیگری را از 9 سالگی در آموزشگاه و اداره ارشاد اسلامی لاهیجان آغاز و در چند فیلم کوتاه نیز نقش آفرینی کرده . نمایشنامه هم نوشته و خود نیز در آن بازی کرده است .

در کنار مادر هنر دوستش در جلسات نمایش و نقد فیلم شرکت داشته و بسیار آموخته است. 

می گوید: نخستین فیلم کوتاهم به نام "دقیقه نود " هنگام گفت و گو  با پسرخاله ام در مورد تاثیر خشونت والدین بر فرزندان به ذهنم رسید .

ایده دومین فیلمش یعنی "یک توپ دارم قلقلیه " نیز وقتی فیلمی در مورد جنگ می دیده به فکرش خطور کرده و به گفته خودش آن را با الهام ازفیلم "لاک پشت ها هم پرواز می کنند"  بهمن قبادی  ساخته. همچنین مستند کوتاهی با عنوان "ماهی قرمز" در واکنش به پویش لطفا ماهی قرمز نخریم در  اسفند سال ۹۷ ساخته است .

با وجود سن کم اهل تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی پیرامونش هم هست و بی تفاوت از کنارشان نمی گذرد.این فیلمساز نوجوان اکنون در حال نگارش فیلمنامه ای با موضوع کودک آزاری است.

آرزوهای آناهیتا هم فراتر از افکار یک کودک 12 ساله و چه بسا بسیاری از آدم بزرگها است . داشتن جهانی پر از صلح  و شادی برای همه . آرزویی که در فیلم کوتاهش آن را به خوبی می شود مشاهده کرد.

او گرچه خود جنگ را تجربه نکرده اما با تبعات جنگ و خشونت بر زندگی آدمها آشناست . جنگی که بسیاری از همسن و سالهای او را در کشورهایی چون عراق و افغانستان و دیگر نقاط دنیا از حیاتی شادمانه و سالم محروم ساخته و خشونتی که در قامت طالبان بر روی نوجوانی چون ملاله به جرم دانش آموزی آتش می گشاید.

اما این فیلمساز نوجوان آرزوی دیگری هم دارد ساختن فیلم تخیلی با جلوه های ویژه در حد فیلمهای هالیوودی . آرزویی که با توجه به تلاش وی برای آموختن ، کسب تجربه و خلاق بودن به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.