محمدباقر نوبخت صبح جمعه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران استان گیلان از طرحهایی مانند احیاء بافت های فرسوده و کشت گلخانه ای نامبرد و افزود : این برنامه ها در حوزه هایی از جمله گردشگری، صنعت و  مسکن تعرف شده است.

وی با اشاره به بر عهده گرفتن جانشینی رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان و یادآوری جلسه روز گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در رشت ادامه داد: موافقت نامه هایی با مدیران و وزیران مبادله شده تا ظرفیت های توسعه و اشتغال گیلان اجرایی شوند.

وی همچنین با اشاره به وجود شاخص هایی برای سنجش استان‌ها بیان داشت: گیلان بر اساس این شاخص ها ، در زمره هفت یا هشت استان برتر است؛ البته استعدادهای گیلان زیاد است که باید به آنها به درستی توجه شود.

وی به معضل پسماند در استان های شمالی کشور اشاره کرد و از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی طرح‌های پسماند این استان‌ها با حضور صاحبنظران و کارشناسان خبر داد و افزود :مأموریت هایی برای این کار گروه ویژه تعریف شده تا طرح و برنامه هایی را برای این مسئله زیست محیطی اندیشیده و اجرایی کنند.

وی با تشریح منابع درآمدی دولت از جمله مالیات گفت که دولت اهتمام جدی برای افزایش حقوق ها متناسب با نرخ تورم دارد و افزود :  پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اصلاح ساختارهای بودجه، سازمان برنامه و بودجه این اصلاح ساختاری را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از سوی دولت گفت: این مهم به معنای اصلاح در اعداد و ارقام است و مشکلی با این اقدام، در بخش اقتصاد کشور ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از محصولات داخلی و نیز تولیدات گیلان افزود: در زمان حاضر این رویه در سازمان برنامه  و بودجه در حال انجام است و سایر وزارت خانه ها و سازمان ها نیز به آن توجهی جدی دارند.

نوبخت توسعه مدنظر دولت را توسعه انسانی و فراهم سازی رفاه برای آحاد شهروندان خواند و ادامه داد: در مورد دغدغه مردم گیلان و رودبار برای عبور آزادراه رشت قزوین از این محدوده و اینکه اقتصاد آنان آسیب نبیند، تمهیداتی اندیشیده شده تا مسیر برگشت باقیمانده آزادراه از داخل شهر رودبار عبور کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت دولت از برنج‌کاران گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت که سال های گذشته کمک بزرگی برای ثبات بازار این محصول به نفع کشاورز و مصرف کننده بود، امسال هم از سوی دولت اعمال می شود و رویکرد دولت تدبیر و امید، حمایت از تولید داخلی است و در این خصوص، خطاب به مبادی ورودی کشور بخشنامه ای داده می شود تا نظارت های لازم را انجام دهند.

نوبخت در مورد آخرین وضعیت برای انتخاب استاندار گیلان نیز اظهار داشت: وزارت کشور مأموریت خود را در این ارتباط انجام می دهد و بررسی های لازم صورت گرفته و این مهم، در مراحل پایانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با یادآوری تشکیل اولین جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در ۱۹ فروردین ماه امسال و تأکید وی بر موضوع اشتغال اضافه کرد: در کنار اهمیت موضوع انتخاب و معرفی نماینده عالی دولت در گیلان، آنچه باید مدنظر باشد؛ تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام از جمله باقی مانده آزادراه و همچنین اتصال خط ریلی رشت به سمت بنادر کاسپین، انزلی و آستاراست که به عنوان موضوعی ملی مطرح است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در سخت ترین شرایط مالی و بودجه ای کشور هستیم، گفت: معتقدم به جای پراکنده کردن اعتبارات و توزیع قطره چکانی، اعتبارات برای پروژه هایی هزینه شوند که می توان آنها را تکمیل کرد و به بهره برداری رساند تا مردم بهره کافی را ببرند.

در پایان این نشست، شماری از خبرنگاران پیشکسوت گیلان تجلیل شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته (پنجشنبه) به گیلان سفر و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد. وی عصر دیروز نیز از روند احداث راه آهن رشت - انزلی، پروژه راه آهن رشت - آستارا در محدوده هفت دغنان صومعه سرا و نیز پروژه چهار خطه کردن مسیر فومن به پونل و سپس از سه شرکت تولیدی ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه، تولید فولاد و نیز تولید شمش فولاد ساده کربنی و آلیاژی واقع در شهر صنعتی رشت بازدید کرد. وی شامگاه پنجشنبه نیز نشستی با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتگران استان گیلان داشت.

۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.