مازیار غلامی عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای کم و بیش ناپایدار و خنک در منطقه است و بنابراین طی امروز ابرناکی، وزش باد، بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طی روز شنبه هوای پایدار و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود ولی از اواخر وقت با نفوذ مجدد توده هوای خنک و ناپایدار و شمالی شدن جریانات، شرایط برای افزایش ابر، روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد بویژه عصر و شب یکشنبه (پاره ای نقاط شدید) فراهم می شود و این شرایط به تناوب تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

غلامی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری، بارندگی پراکنده، گاهی وزش باد، در دامنه های جنوبی کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، عصر و شب افزایش ابر و وزش باد، بعضی نقاط احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را مربوط به بندرآستارا با ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردا را مربوط به جیرنده و دیلمان با ۱۲ درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی همچنین بیشینه دمای رشت طی امروز را ۲۴ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان را ۲۰ درجه پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۴ / ۱ تا ۴ / ۰  متر، دمای آب ۲۹ درجه سلسیوس و برای شنا نا مناسب بتدریج با احتیاط مناسب است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.