به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز پنجشنبه در دیدار با دبیر بنیاد نخبگان استان گیلان افزود: وقف سنت حسنه برای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، دینی و اجتماعی جامعه است.

وب با بیان این که واقفان نخبگان درمند جامعه هستند، افزود: نگاهی به وقف نامه ها ، اطلاعات خوبی درباره سوابق اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و عاطفی جامعه به انسان می دهد.

وی اظهار داشت: واقفان آنچنان نگاه بلند و والایی داشتند که نیازهای روز جامعه را هدف قرار می دادند تا جائیکه حتی وقف با نیات خرید اسباب بازی برای کودکان هم داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نقش متقابل وقف و جامعه دانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای یکدیگر خاطر نشان کرد: جامعه علمی و دانشگاهی در تراز وقف در عرصه ترویج وقف وارد نشده اند.

وی با بیان اینکه وقف در حوزه علم و پژوهش مورد تاکید رهبر انقلاب است، اضافه کرد: با ورود جدی به عرصه علم و فناوری می توان جامعه اسلامی را در جهان مطرح کرد.

وی بیان داشت:  اوقاف و امور خیریه  به دنبال فعالیت تجاری صرف نیست، سیاست این سازمان اینست که با توجه به امکانات خود ، مشکلات جامعه را  مرتفع کند.

دبیر بنیاد نخبگان استان گیلان نیز در این دیدار در سخنانی با بیان این که بنیاد نخبگان نهادی فراسازمانی است، بیان داشت: اوقاف زمینه ارتباط با واقفان نیک اندیش را برای بنیاد نخبگان فراهم کند.

مسعود اصفهانی با اشاره به اهمیت و جایگاه بنیاد نخبگان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان بیان کردند، در دفاع از نخبگان تا جان در بدن دارم ذره ای کوتاه نخواهم آمد.

وی بیان داشت:  برای خدمت رسانی در عرصه های مختلفی ورود کرده ایم و علاوه بر حمایت از نخبگان در تولید محصولات مورد نیاز جامعه در اردوی جهادی با بسیح دانشجویی و پزشکی همکاری مستمر داریم.
۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.