محمدجواد عامر روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ماسال و افتتاح یک هتل چهار ستاره در این شهرستان اظهار داشت: تا پایان سال گذشته، ۱۴ هتل ، واحد اقامتی و گردشگری با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر در ماسال داشتیم که طی امسال، این هتل دومین هتلی است که با ظرفیت ۴۵ اتاق و ۱۵۰ تخت با اشتغالزایی ۶۷ نفر به بهره برداری رسیده و در ماه های گذشته نیز هتلی سه ستاره با ظرفیت اشتغال مستقیم هشت نفر افتتاح شده بود.
وی یادآور شد: ماسال در سال های گذشته علی رغم استقبال گردشگران، از نداشتن زیرساخت های اقامتی لازم برای اسکان آنان رنج می برد و عملاً گردشگری درآمد و اشتغال خاصی برای شهرستان نداشت ولی با شناسایی سرمایه گذاران حوزه گردشگری و حل مشکلات پیش روی آنان از طریق برگزاری نشست های مشترک و بازدید های به عمل آمده، شاهد انقلابی در صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت های این صنعت بوده ایم.

به گفته عامر، علاوه بر چند هتلی که تا کنون افتتاح شده ، سه هتل دیگر نیز تا پایان هفته میراث فرهنگی به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم با بهره برداری از شش هتل دیگر تا پایان سال شاهد رشد ۳۰۰ درصدی ظرفیت اقامتی گردشگری شهرستان باشیم.
فرماندار ماسال با بیان اینکه شهرستان دارای ۲۶ اثر ثبت شده و ۳۲ اثر ثبت نشده در حوزه میراث فرهنگی است، اظهار داشت: غار آویشو به عنوان دومین غار طولانی آبی عمودی کشور از دیگر جاذبه های شهرستان است که در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شده است.
عامر احداث سایت موزه اسب ریسه، اولین موزه مردم شناسی منطقه تالش و احداث یادمان مشهد میرزا را از دیگر پروژه های مهم شهرستان در حوزه گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات در حوزه اعتبارات در زمینه تسهیلات اشتغالزایی به غیر از تسهیلات اعطایی جهت احداث هتل ها، طی سال گذشته بالغ بر ۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر به متقاضیان اعطا که از این طریق برای ۵۴۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.
وی صنایع دستی شهرستان ماسال را یکی دیگر از فرصت های اشتغالزایی دانست و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر فعال و هنرمند در ۱۸ رشته صنایع دستی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که در سال گذشته به ۱۴۱ نفر از آنها ۸۷۵ میلیون تومان تسهیلات اعطاء شده است.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. در جریان سفر دوشنبه گذشته علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری به گیلان، هتل چهار ستاره واقع در شاندرمن از توابع شهرستان ماسال افتتاح شد؛ این هتل با مساحتی افزون بر چهار هزار مترمربع، ۴۰ اتاق و ۱۳۰ تخت، زمینه اشتغال ۶۷ نفر را فراهم کرده و برای ساخت آن ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.