مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه اظهارنامه های مالیاتی در سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم) بارگذاری می شود، گفت: هم اکنون 90 درصد از اظهارنامه های مالیاتی در سامانه سنیم بارگذاری شده است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، جواد انوری در جلسه ستاد درآمد گیلان، طرح جامعه مالیاتی را یکی از طرح های بسیار مهم سازمان امور مالیاتی دانست و اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی یکی از طرح های نرم افزاری کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل ارائه اظهارنامه و وصل مالیات از سنتی به الکترونیکی تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر مودیان مالیاتی می توانند از محل کار، منزل یا هر مکان دیگری با دسترسی به اینترنت نسبت به ارسال اظهارنامه یا پرداخت مالیات خود اقدام کنند و نیازی به حضور در ادارات مالیاتی ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه از فعالان اقتصادی را یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: جهت تشخیص مودیان جدید و افزایش درآمدها از طریق وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، اطلاعات لازم از 40 دستگاه اجرایی تامین می شود.

انوری با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی در تمام شهرهای گیلان انجام شده است، عنوان کرد: اظهارنامه ها در سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم) بارگذاری می شود، زیرا هرچقدر بتوانیم از سیستم الکترونیکی استفاده کنیم از فرار مالیاتی کاسته ایم.

وی طرح جامع مالیاتی را پیش نیاز تحقق عدالت مالیاتی دانست و عنوان کرد: امسال همه اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیک تسلیم شده که نشان دهنده تسهیل در امور مودیان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد از اظهارنامه های مالیاتی در سامانه سنیم بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: با این روش می توان سریعا به پروندها رسیدگی کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به وصول مالیات اقدام کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.