به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مختاری روز یکشنبه در همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ) در حوزه تعاونی ها در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت با بیان این که تفکر استارت آپ ها بر پایه نوآوری است، افزود: استارت آپ ها با سرمایه کوچک و تعداد نیروی انسانی کم شروع می شود و قابلیت رشد تصاعدی دارد.

وی سرمایه انسانی را از عوامل حیاتی در موفقیت استارت آپ ها دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم در کشاورزی نوآوری داشته باشیم بایستی از روستائیان و کشاورزان آغاز کنیم، فرزندان کشاورزان در این باره بسیار مستعد هستند. 

مشاور وزیر جهادکشاورزی در کسب و کارهای نوپا با بیان این که توانمندی جوانان را بایستی باور داشته باشیم، خاطر نشان کرد: درهای ادارات را باید بر روی جوانان باز کنیم ، اجازه ورود جوانان با ایده های خوب، به داخل وزارتخانه ها و سازمان داده شود.

وی درباره فعالیت در حوزه استارت آپ های بخش کشاورزی بیان داشت: تمام تلاشمان را برای شکل گیری استارت آپ های بخش کشاورزی و حمایت از آنها به کار می گیریم.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: تعاونی ها نیازمند رویکرد نو در ارائه خدمت و محصول هستند که آشنایی با استارت آپ ها راهی برای شکوفایی آنها است.

رامین گیلانشاهی خاطر نشان کرد: اکوسیستم استارت آپ ها در کشور فعالیت هایی را شروع کردند و همواره در بخش خدمت رسانی مسیرهای مختلفی را پشت سرگذاشته اند.

وی با بیان این که در بخش کشاورزی آنطور که باید فعالیت ها صورت نگرفته و موفقیت های قابل توجهی تحقق نیافته، اضافه کرد: بر آن شدیم تا با برگزاری جلسه های درک متقابل را بین استارت آپ ها ی بخش تولید فراهم کنیم و از این طریق نگرش حذف واسطه ها، شناسایی بازار بین المللی و .... را داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا  استارت آپ ها در بخش کشاورزی، دستاوردهای خوبی در رونق اقتصاد کشاورزی ایجاد کنند.

همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه تعاونی ها به منظور آشنایی تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت تعاون روستایی گیلان با اشتغال ها و کسب و کارهای نوین و استارت آپ های حوزه کشاورزی، امروز یکشنبه با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شد. 

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.