محمود اشجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آمار دریافتی از سامانه های  تردد شمار نصب  شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محورهای ورودی و خروجی؛ طی نخستین ماه تابستان امسال، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۷۸ دستگاه خودرو به گیلان وارد شده  و یک میلیون و  ۷۳۳ هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو از استان خارج شده است.

 وی به بیشترین تردد طی تیرماه اشاره و بیان کرد:  روز ششم تیرماه  با ثبت ۹۰ هزار و ۵۲۲ خودرو ، بیشترین ورودی  و همچنین هشتم تیرماه با ثبت ۹۷ هزار و ۵۶۹ خودرو بیشترین خروجی استان را داشته است.

وی تصریح کرد:  تیرماه گذشته محور رامسر به چابکسر با ۶۰۰ هزار و ۳۳۶ دستگاه بیشترین تعداد ورودی استان و پس از ان محور آزادراه قزوین - رشت با ۳۶۷ هزار و ۲۲۶ دستگاه  دومین ورودی استان را  داشته اند.

به گفته اشجاری ، همچنین طی این مدت محور آزادراه رشت - قزوین با ۶۳۹ هزار و ۲۲۴ دستگاه و پس از آن محور چابکسر - رامسر با ۶۰۰ هزار و ۸۳ دستگاه خروجی ، بیشترین تعداد خروجی را داشته اند ضمن آنکه گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۱۵ وسیله نقلیه، پنجمین استان پرتردد کشور با سرعت متوسط ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

رئیس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین  به ورود و خروج خودروها به استان نیز اشاره و اضافه کرد: طی چهار ماه نخست امسال؛ شش میلیون و ۶۳ هزار و ۹۸ دستگاه خودرو به استان وارد شده و شش میلیون و ۷۶۰ هزار و ۵۹۵ دستگاه خودرو از استان خارج شده است.

 محورهای ورودی و خروجی استان شامل شش محور اصلی آزادراه لوشان - قزوین، جاده قدیم لوشان - قزوین، منجیل- طارم ، چابکسر- رامسر ، آستارا - اردبیل و خلخال - اسالم است.

۷۲۹۶ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.