فرماندار شفت با اشاره به اینکه تکمیل و اجرای طرح فاضلاب روستای امام زاده ابرهیم و امامزاده اسحاق یکی از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری در شفت محسوب می شود خواستار تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به روستای مژدهه و رفع مشکل آبرسانی به روستای صیقلان شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، محمدرضا محسنی با بیان اینکه تامین آب شرب سالم یکی از زیرساخت های مهم و شاخص های توسعه محسوب می شود افزود: طرح جامع جمع آوری فاضلاب های شهری در شهرستان شفت که در دهه های گذشته نسبت به تهیه آن کوتاهی شده بود با پیگیری های انجام شده در سال های اخیر اکنون تدوین شده است و برای دریافت ردیف بودجه در حال بررسی در کمیسیون ماده 23 قرار دارد و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این خصوص توجه ویژه داشته باشد .

وی مشکل فاضلاب در خیابان ولیعصر، میرزای شفتی و بلال حبشی و تقی زاده شهر شفت را نامناسب برشمرد و خواستار ارایه راهکاری موقت تا اجرای طرح جامع فاضلاب شد .

فرماندار شفت با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی غرب نزدیک که آب با کیفیت ماسوله رودخان فومن را به شفت می رساند گفت: پروژه مذکور در حال اجرا و تسریع در آن یکی از مطالبات شهرستان است .

وی به ترمیم 4.5 کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر شفت در دو سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 16 کیلومتر از این شبکه نیازمند ترمیم، بهسازی و تعویض لوله ها است که با توجه به قدمت 40 ساله این لوله های لازم است روند آن شتاب بیشتری بگیرد .

محسنی به مشکل قطعی آب در برخی از نقاط شهر در فصل تابستان اشاره و گفت: مدیران ذیربط برای مقابله با چنین روزهایی باید راهکار ارایه دهند .

نماینده عالی دولت در شفت؛ ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در سال های اخیر برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان اذعان کرد: رساندن شهرستان به شاخص های استانی نیازمند بهره گیری از منابع مالی ملی است.

وی اجرای طرح آبرسانی به 54 روستای گیلان که مرکز آن در بداب قرار دارد و بیش از 36 روستای شهرستان شفت را شامل می شود یکی از پروژه های زیرساختی مهم برشمرد و افزود: با اجرای این طرح شاخص آبرسانی روستایی در شهرستان شفت از میانگین استانی فراتر خواهد رفت .

محسنی با اشاره به اینکه تکمیل و اجرای طرح فاضلاب روستای امام زاده ابرهیم و امامزاده اسحاق یکی از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری در شفت محسوب می شود خواستار تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به روستای مژدهه و رفع مشکل آبرسانی به روستای صیقلان شد و گفت: تکمیل و بهسازی مجتمع های آبرسانی و رفع مشکل مردم در روستاها به ویژه سالک معلم، مزگده، چوبر، جیرده، خرطوم، تکرم، کاسان، ملاسرا، کلاشم، لپوندان، کاظم آباد، چوبتراشان و ... باید در اولویت قرار گیرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.