دبیر اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان، از راهیابی هفت تیم به مرحله دوم خبر داد و گفت: در این دوره 14 تیم چهار نفره از دانشجویان دانشگاه های گیلان حضور دارند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمودرضا ایزددوست در حاشیه برگزاری نخستین روز از مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان گیلان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات از امروز به مدت چهار روز در مجتمع آموزشی و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در رشت در حال برگزاری است.

وی مسابقات مناظره دانشجویان ایران را موجب رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو و تقویت روحیه حقیقت طلبی دانست و افزود: این مسابقات با هدف رشد و توسعه علم و دانش و زمینه سازی در جهت یادگیری اصیل، عمیق و پایدار دانشجویان شرکت کننده برگزار می شود.

دبیر اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان افزود: مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در حال برگزاری است و تا 2 مردادماه ادامه دارد.

ایزددوست با تاکید بر لزوم پرهیز از نزاع های غیر علمی و مجادلات روزمره و رعایت اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، خاطرنشان کرد: پرهیز از تعصب و حفظ حرمت اشخاص و تحمل عقاید مخالف مدنظر قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول و اخلاق مناظره، توجه و رعایت فرایندهای علمی، منطقی و مستدل از طرح مسائل تا نتیجه گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث و خلاقیت در طرح مسئله، تعاریف و نتیجه گیری، یادآور شد: در این دوره 14 تیم چهار نفره از دانشجویان دانشگاه های گیلان حضور دارند.

دبیر اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان، از راهیابی هفت تیم به مرحله دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم «سردار جنگل» در موضع مخالف با گزاره «تفاوت های فرهنگی مهمترین عامل اختلافات زناشویی است»، تیم «کارما» در موضع مخالف با گزاره «مهمترین راه حل مبارزه با فرار مغزها بهبود شرایط کسب و کارهلی دانش بنیان است»، تیم «بیست و یک» در موضع موافق با گزاره «حضور زنان در ورزشگاه ها به دلیل تاثیر آن در افزایش نشاط در جامعه ضروری است»، تیم «پیشگامان سخن» در موضع مخالف با گزاره «ریشه مفاسد اقتصادی در ساختار اداری کشور است»، تیم «سخنوران» در موضع موافق با گزاره «هوشمندسازی مدارس به خلاقیت دانش آموزان آسیب می رساند» و تیم «وحدت در کثرت» در موضع موافق با گزاره «طرح تحول نظام سلامت به گسترش عدات در جامعه کمک کرده است» به مرحله دوم راه یافتند. همچنین گروه «برهان» در موضع مخالف با گزاره «افشاگری مسئولان موجب ارتقای سطح آگاهی مردم می شود»، با انصراف گروه مقابل خود موفق شد به مرحله بعد راه پیدا کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.