سرپرست پلیس فتا استان گیلان از شیوه جدید مجرمان فضای مجازی در ارسال پیامک‌های دروغین ثبت‌نام تورهای ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: کلاهبرداران با این روش اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌ کنند .

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سرگرد ایرج پورمستمند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با شروع فصل تابستان و افزایش خرید بلیط‌های تابستانه، افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تخفیفات ویژه تلاش دارند کاربران را فریب داده و به سایت‌های جعلی هدایت و مبالغ زیادی از حساب شهروندان برداشت کنند.

این مقام انتظامی افزود: در صورتی‌که قصد ثبت‌نام در تورهای گردشگری دارید باید به این نکته توجه کنید که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر، ده‌ها سایت جعلی نیز از طرف کلاهبرداران با اهداف مجرمانه طراحی می‌شود که در این ایام اقدام به تبلیغات آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک‌های انبوه می‌کنند و نوید تورهای مسافرتی ارزان‌قیمت را به کاربران می‌دهند.

وی یادآور شد: همیشه نشانی سایت‌های اصلی و سایر سایت‌های مهم را شخصا در نوار نشانی یا آدرس‌بار برنامه مرورگر گوشی هوشمند یا رایانه خود تایپ کرده و از باز کردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف تبلیغ‌ شده جدا خودداری کنید و در استفاده از پروتکل امن https دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید.

سرگرد پورمستمند خاطرنشان کرد: شهروندان برای ثبت‌نام و تهیه بلیط به مراکز و سایت‌هایی که در پورتال و درگاه رسمی هر یک از مراکز حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیمایی کشور، حمل نقل ریلی و حمل نقل جاده‌ای معرفی‌شده، مراجعه کرده و از خرید بلیط از سایت‌های واسطه که به‌صورت غیرمجاز به فروش بلیط می‌پردازند، خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از کاربران فضای مجازی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.