مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از جنبه‌های تهاجم فرهنگی را القای مطالب کاذب به ویژه در حوزه عفاف و حجاب دانست و گفت: هیچ شدت عمل و برخورد سلبی درخصوص بی‌حجابی وجود ندارد، اما دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی جنگ روانی ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به وظایف تبلیغی، تبیینی و پژوهشی این سازمان، اظهار کرد:‌ با توجه به تهاجم فرهنگی موجود اقدامات تبلیغی و تبیینی در اولویت کاری ماست.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای 160 روحانی مستقر در نقاط شهری و روستایی است، افزود:‌ این روحانیون در کنار تبلیغ احکام دین خدا موضوع عفاف و حجاب را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌های این سازمان را سالم‌سازی فضای سواحل استان برای تفریح و نشاط امن خانوادگی در کنار رعایت عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت سواحل یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با بی‌حجابی است.

این کارشناس دینی نیروی انتظامی را متولی فرهنگ ندانست و تصریح کرد:‌ متاسفانه نیروی انتظامی در امر عفاف و حجاب مظلوم واقع شده است و دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه غافل هستند.

وی نظام آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی را دو نهاد اثرگذار بر مقوله فرهنگ و سبک زندگی دانست و گفت:‌ متاسفانه امروز فیلم‌هایی مجوز دریافت می‌کنند که اثر مستقیم بر تبلیغ بی‌حجابی دارند و عفاف را زیر سوال می‌برند لذا نیازمند اتحاد و همدلی مسئولان در پافشاری بر اجرای احکام الهی هستیم.

مهدوی با اشاره به اثرات اجتماعی عفاف و حجاب، یادآور شد:‌ یکی از جنبه‌های تهاجم فرهنگی القای مطالب کاذب به ویژه در حوزه عفاف و حجاب است؛ در واقع هیچ شدت عمل و برخورد سلبی درخصوص بی‌حجابی وجود ندارد، اما دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی جنگ روانی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته درباره عفاف و حجاب ایجابی عمل شده؛ نه سلبی، خاطرنشان کرد:‌ چون در معرض تهاجم فرهنگی قرار داریم یک اشتباه کوچک از سوی متولیان امر درخصوص عفاف و حجاب، توسط دشمنان بزرگنمایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رسانه‌ها را دارای نقش اساسی در تربیت غیر مستقیم دانست و عنوان کرد:‌ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است، اما در این حوزه نیز نه تنها شتاب‌زده عمل نکرده‌ایم، بلکه کم‌کاری هم داریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.