ورزشکار گیلانی که پیش از این چهار رکورد جهانی را در کتاب رکوردهای جهانی (گینس) به ثبت رسانده است، ثبت رکورد ۲۵ ساعت پارو زدن بر روی پدل بورد را از بندرانزلی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، فرشید سلمان پور ۵۵ ساله در حاشیه ثبت این رکورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه این رشته ورزشی حدود سه سال در کشور پا گرفته خواستم با ثبت یک رکورد جهانی رونق بیشتری به این ورزش مفرح داده شود.

فرشید سلمان‌پور افزود: برای ثبت این رکورد ماه‌ها پیش برنامه ریزی کرده بودم و با توجه به اینکه ثبت آخرین رکورد با زمان ۲۴ ساعت در اختیار یک ورزشکار از کشور نورژ است، ثبت رکورد در مدت ۲۵ ساعت و با مسافت بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.
  وی یادآور شد: ثبت رکورد ۲۴ ساعت توسط ورزشکار نروژی با پدل بوردی با وزن سبک‌تر و از کلاسی دیگر بود ولی ثبت رکورد ۲۵ ساعتی با پدل بوردی از جنس فایبرگلاس است که علاوه بر کیفیت پایین‌تر، وزن بالاتری هم دارد.
  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه گفت: بندرانزلی همواره شهری قهرمان پرور بوده و با توجه به سوابقی که فرشید سلمان پور در رشته‌های ورزشی آبی دارد امیدواریم همچون چهار رکورد قبلی در ثبت این رکورد جهانی نیز موفق باشد.
  حمیدرضا قهرمانی با اشاره به ثبت رکوردهای جهانی افزود: ثبت رکورد پارو زدن به مدت ۲۵ ساعت و به صورت ایستاده بر رویپدل بورد کار ساده ای نیست و نیاز به تمرینات سخت و تمرکز ذهنی بالا دارد.
  وی تصریح کرد: با توجه به شناختی که از فرشید سلمان پور داریم همچون گذشته، برنامه ریزی های لازم برای دست یافتن به این موفقیت و ثبت افتخاری دیگر برای ایران اسلامی را انجام داده و در اوج آمادگی و با تخصص و مهارت خاص خود، امروز تغییر رکورد جهانی این رشته را آغاز کرده است.   گفتنی است، فرشید سلمان پور ورزشکار ۵۵ ساله اهل بندرانزلی پیش از این چهار رکورد را در گینس به ثبت رسانده است. پیمودن مسافت ۳۰۰ کیلومتری چابکسر تا آستارا برای نخستین بار در جهان با تخته بادبانی (ویندسرف) در سال ۱۳۸۹، ثبت رکورد کشیدن قایق یک تنی با شنای قورباغه به مسافت ۵ کیلومتر در زمان دو ساعت و ۲۰ دقیقه در سال ۱۳۹۰، ثبت پارو زدن در دستگاه شبیه ساز رشته روئینگ (آرگومتر) به مسافت ۶۱ کیلومتر و ۱۱۸ متر بدون وقفه در سال ۱۳۹۱ و کشیدن قایق ۲ تنی به مسافت دو هزار ۱۰۰ متر در مدت زمان یک ساعت و ۲۸ دقیقه در مهرماه سال ۹۷ در کارنامه این ورزشکار وجود دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.