فرماندار شفت به ظرفیت‌های ویژه کشاورزی این شهرستان و وجود 32 هزار هکتار اراضی جنگلی، 12 هزار هکتار مرتع و جلوه گیری طبیعت بکر و مناطق بسیار زیبای این شهرستان اشاره و تاکید کرد: شهرستان شفت ویترین تمام ظرفیت های کشاورزی و گردشگری گیلان است.

به گزارش ایلنا از شفت، فرماندار شفت همزمان با فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی با کارکنان این مجموعه در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد .

محمدرضا محسنی در این نشست با اشاره به اینکه اقیلم و جغرافیای گیلان فرصت‌های ویژه ای را در حوزه کشاورزی و گردشگری فراهم کرده که برخی از آنها به ثمر نشسته و برخی نیز نیازمند اهتمام بیشتری است، افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری و راهبرهای های دولت در راستای تحقق رونق تولید و افزایش درآمدها روستاییان نیازمند بسترسازی است.

فرماندار شفت با بیان اینکه بالغ بر 75 درصد مردم این شهرستان در روستاها سکونت دارند و شغل بیشتر آنان کشاورزی و دامداری است افزود : افزایش تولید محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری یکی از راهبردهای این شهرستان برای رشد و شکوفایی است .

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از 68 هزار تن شلتوک برنج بالغ بر 41 هزار و 100 تن برنج سفید در شفت تولید شد افزود: از 76 واحد شالیکوبی فعال در این شهرستان 27 واحد در دولت یازدهم و دوازدهم نوسازی شد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه 2هزار 200 هکتار باغ چای در این شهرستان وجود دارد که سالانه 7 هزار تن برگ سبز چای در آن تولید و در 6 کارخانه فراوری و سپس به بازار عرضه می گردد افزود : با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و بسترساز ی مناسب پیش بینی می شود در سال 98 تولید این محصول 20 درصد افزایش یابد .

محسنی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 30 تن گل محمدی توسط کشاورزان شهرستان شفت تولید و 3هزار لیتر گلاب با کیفیت از آن استحصال شد افزود : جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی سطح زیر کشت گل محمدی را از 6 هکتار کنونی به 15 هکتار در سال 99 برساند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم با صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات در راستای توسعه پرورش گل محمدی و گلاب گیری در سطح شهرستان انجام شده است افزود : دستگا ه های ذیربط با همکاری دهیاری ها کاشت بوته گل محمدی در حاشیه آببندان را پیگیری کنند.

فرماندار شفت با بیان اینکه وجود 51 واحد مرغداری و تولید 7هزار تن گوشت سفید در این شهرستان فرصتی مغتنم برای حضور سرمایه گذاران در حوزه فراوری این محصول راهبردی است افزود : تولید سالانه 2 هزار 200 تن گوشت قرمز و 12 هزار و 500 تن شیر خام و همچنین 341 تن عسل از دیگر ظرفیت های اقتصادی این شهرستان است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه از یک مزرعه پروش ماهیان خاویاری در شفت بالغ بر 10 تن گوشت خاویار و یک تن خاویار تولید می شود اذعان داشت : وجود 10 مزرعه ماهیان سردآبی با تولید سالانه 85 تن و 823 پهنه استخر ماهیان گرم آبی بخشی از ظرفیت های این شهرستان در حوزه شیلات است.
محسنی با اشاره به اینکه به همت کشاورزان پرتلاش این شهرستان و بسترسازی های انجام شده پیش بینی می شود میزان تولید پیله ابریشم در سال جاری با افزایش 30 تنی به 125 تن برسد افزود : شفت دومین تولید کننده پیله تر کرم ابریشم در گیلان است .

وی در ادامه با بیان اینکه 55 هکتار باغ کیوی در شفت وجود دارد که بیشتر محصول آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود افزود: تولید 85 تن گوجه سبز در سال و آغاز کشت توت فرنگی ارگانیک در این شهرستان نوید روزهای خوش در سال‌های آتی را می دهد .

فرماندار شفت در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت های ویژه کشاورزی این شهرستان و وجود 32 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 12 هزار هکتار مرتع و جلوه گیری طبیعت بکر و مناطق بسیار زیبای این شهرستان اشاره و تاکیدکرد : شهرستان شفت ویترین تمام ظرفیت های کشاورزی و گردشگری گیلان است.

گفتنی است در پایان این نشست از کشاورزان و فعالان عرصه گل‌محمدی و گلاب گیری گیلده و دست اندرکاران برگزاری جشنواره در این روستا تجلیل شد .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.