معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در رودسر از هدف گذاری برای احیاء و بازسازی 2 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت امروز در نشست شورای اداری شهرستان رودسر از هدف گذاری برای احیاء و بازسازی 2 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت : سهم استان گیلان از این تعداد 54 واحد است.
وی با بیان اینکه در حوزه تولید 5 هزار و 700 تعرفه وارداتی داشتیم افزود : هم اکنون 50 درصد این تعرفه ها با تکیه بر توان تولیدات داخلی وارد نمی شود ضمن اینکه هم اکنون واردات هزار و 521 تعرفه وارداتی به دلیل تولید در داخل ممنوع اعلام شده و در داخل کشور تهیه می شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه آنچه در کشور امکان تولید دارد وارد نمی کنیم گفت : به جز در شرایط خاص بقیه موارد از تولید و توان داخلی استفاده می شود.
محسن صالح نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم گفت : مسئولان استان‌ها و شهرستان ها آخرین وضعیت مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنند تا برای رفع مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.
وی افزود : تضمین می دهیم بازار مصرف تولیدات هر واحد تولیدی را در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم از اختصاص هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید در استان خبر داد و گفت : این میزان اعتبار از محل منابع داخلی بانک ها تامین و به صاحبان واحدهای تولیدی بصورت تسهیلات پرداخت می شود.
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه از محل بند الف تبصره 18 ظرفیت جدیدی برای اعطای تسهیلات واحدهای تولیدی استان در نظر گرفته شده افزود : برای این حوزه 373 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 20 درصد آن تامین اعتبار شده است.
نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه خانواده ها است افزود : باید در زمینه ایجاد اشتغال پایدار فکری اساسی شود.
اسدالله عباسی با بیان اینکه صرف پرداختن به مقوله اشتغال بدون در نظر گرفتن بیمه افراد اقدامی زودگذر و بدون پشتوانه شغلی است گفت : هرگونه اشتغال پایدار باید در راستای بیمه شدن فرد شاغل در واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده تا آینده شغلی افراد تضمین شود.
فرماندار شهرستان رودسر هم گفت: امسال برای 11 طرح سرمایه گذاری در این شهرستان موافقت اصولی صادر شده است.
حسین اسمعیل پور افزود : مهمترین مشکلات موجود در حوزه واحدهای صنعتی نبود نقدینگی است.
مسئولان صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان شهرستان رودسر همچنین از واحد تولیدی نخ چابکسر بازدید و در جریان فعالیت این واحد تولیدی قرار گرفتند.واحد تولیدی نخ چابکسر حدود یکسالی است که احیا شده است وهم اکنون 90 کارگر بصورت دائم در این واحد تولیدی به کار مشغولند.
نشست شورای اداری شهرستان رودسر با محوریت کارگروه رفع موانع و رونق تولید با حضور دو تن از معاونین وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، فرماندار ، نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از مسئولین استان و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر برگزار شد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.