مدیرعامل آبفای گیلان بیان کرد: آبفای گیلان آمادگی دارد در ماه آتی پکیج فاضلاب مجتمع 76 واحدی مسکن مهر را وارد مدار بهره برداری کند.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در جلسه بررسی مسائل حوزه اراضی مرتبط با مسکن شهری و روستایی و گردشگری شهرستان سیاهکل که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌شورای اسلامی، شهردار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد به تشریح پروژه‌های اجرایی فاضلاب در شهرستان سیاهکل پرداخت.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به بازدید از مجتمع 76 واحدی مسکن مهر سیاهکل اظهار داشت: با توجه به نصب اولیه پکیج فاضلاب این مجتمع، با اجرای دیوار حائل توسط بنیاد مسکن و خاکبرداری اولیه توسط شهرداری جهت اجرای این طرح، آبفای گیلان آمادگی دارد طی ماه آتی، پکیج فاضلاب این واحدها را وارد مدار بهره‌برداری کند. 

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: به منظور نصب پکیج فاضلاب در محدوده مجتمع 188 واحدی مسکن مهر سیاهکل نیز با محیط زیست مکاتبه شده است.

وی در ادامه افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بهسازی چشمه ها و محصور سازی چاه‌های دیلمان بالغ بر 11میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است که عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و از محل اعتبارات استانی پروژه سیاهکل نیز در حال اجراست.

 حسینی همچنین به سیل اخیر و طغیان رودخانه سفیدرود اشاره داشت و خاطرنشان کرد: افزایش دبی رودخانه سفیدرود موجب از بین رفتن بخشی از زمینهای مربوط به تأسیسات چاههای فلمن این شرکت در سنگر شد که با همکاری دستگاههای مختلف شرایط را حفظ و تثبیت نمودیم.

وی بازدید استاندار گیلان از روند عملیات اجرایی آبفای گیلان برای حفاظت از چاه فلمن سنگر در مقابل طغیان رودخانه سفیدرود را حاکی از اهمیت این چاه‌ها بدلیل تأمین کننده آب مناطق شرقی استان دانست و گفت: این چاه‌ها همچون گذشته در مدار بهره‌برداری قرار دارند که مرهون تلاش و همکاری سایر نهادها در حفاظت از آنها بوده و این امر شایسته تقدیر و تشکر است.

نیکفر نماینده مردم شریف شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات تخصیصی برای آب شرب دیلمان و بازسازی چشمه ها و چاه‌ها اظهار داشت: با توجه به پایان سال مالی 97 انتظار می رود نسبت به جذب این اعتبارات اقدام گردد و حفاظت از چاههای فلمن بعنوان تأمین کننده آب شرب سیاهکل با جدیت پیگیری شود.

در ادامه صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به وسعت این شهرستان و پراکندگی جمعیت در روستاهای اطراف آن اظهار داشت: با توجه به موقعیت گردشگری و شرایط اقلیمی از نظر میراث فرهنگی ، ارائه خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است و با توجه به مشکلات زیرساختی، شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است این بازدید در راستای اجرای بخشنامه استاندار گیلان مبنی بر حضور موثر مدیران کل در شهرستانها به منظور بررسی مشکلات حوزه آبرسانی و اجرای طرحهای فاضلاب شهرستان صورت گرفت که ضمن بازدید از پروژه ها و تأسیسات شرکت ، مدیرعامل آبفای گیلان در دیدار چهره به چهره با شهروندان پاسخگوی مشکلات آنان در حوزه آب و فاضلاب بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.