معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه اعطای مزایای دولتی برای یک مدت خاص و محدود است، اظهار داشت: اتکای شهرداری ها به منابع دولتی باعث می‌شود تا توسعه پایدار شهری محقق نشود.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گیلان را بواسطه مواهب طبیعی دارای پتانسیل های بسیار بالا دانست و افزود: از مناطق گیلان به عنوان نقطه‌ای از کشور که فرصت های جغرافیایی بالایی دارد باید به صورت بهینه در مسیر ایحاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به اتکای کشور به منابع نفت اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شهرداری‌ها ذهنشان صرفاً به سمت بودجه های دولتی است و به این خاطر جهش مورد انتظار اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه اعطای مزایای دولتی برای یک مدت خاص و محدود است، اظهار داشت: اتکای شهرداری‌ها به منابع دولتی باعث می‌شود تا توسعه پایدار شهری محقق نشود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر ضرورت بهره‌گیری از تفکر، اندیشه و سرمایه بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: با اقدامات خلاقانه، نوآورانه و ارائه طرح‌های پیشنهادی گام‌های موثری در جهت پویایی مدیریت شهری برداشته شود.

جمالی نژاد با اشاره رغبت بالای بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان گفت: باید مسیر را برای حضور بخش خصوصی در استان گیلان هموار کنید.

معاون عمرانی وزیر کشور خواستار اهتمام ویژه در جذب منابع اعتباری به منظور رفع مشکلات پسماند شد و گفت:  متاسفانه حدود ۲ دهه است که استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه هستند که به‌رغم درنظرگرفتن منابع اعتباری در بودجه متاسفانه به واسطه برخی موانع محقق نمی شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وجود اعتبار هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ برای استان‌های شمالی گفت: امیدوارم با اهتمام استانداران شمالی و همکاری وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مشکل پسماند این مناطق با جذب اعتبار درنظرگرفته شده برطرف شود.

وی با تاکید بر استفاده شهرهای کوچک از تسهیلات اعتباری در مسیر تعریف پروژه‌های درآمدزا افزود: در این خصوص حمایت‌های لازم با اعطای تسهیلات بلندمدت از شهرداری ها انجام می شود.

جمالی‌نژاد بر ضرورت بهره‌گیری از اعتبارات طرح بازآفرینی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بازآفرینی شهری یکی از سیاست های اقلی تعریف شده از سوی رییس‌جمهور است که شهرهای دارای بافت فرسوده از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه نخست امسال قیر دریافت نکردیم تا به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند، گفت: امیدوارم با رفع موانع از سوی وزارت نفت ظرف یکماه آینده شاهد تحویل قیر به شهرداری ها باشیم که البته با حمایت نمایندگان سهم شهرداری‌ها از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به افزایش بی سابقه قیمت ماشین آلات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای خزید ماشین آلات می‌توانیم بهترین بهره را ببریم و در این مسیر آمادگی هرگونه حمایت از سوی وزارت کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت جلوگیری از استفاده هرگونه صنایع آلاینده در پروژه‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی بدون آلایندگی دانش بنیان که درآمدزایی هم دارد استفاده بهینه شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به آمادگی حمایت برای استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در مسیر ایجاد حمل و نقل جمعی گفت: درخصوص موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌ها نیز اخیراً آیین نامه‌ای درحال نهایی شدن است که امیدواریم در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.