رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت از دستورالعمل قانونی حفظ و گسترش فضای سبز و وظیفه کمیسیون ماده ۷ خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سجاد محجوب گفت:به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در منازل، معابر، میادین، بزرگراه ها، پارک ها، بوستان ها، باغات و ... در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

محجوب اظهار داشت: بر اساس قانون لایحه حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، یکی از وظایف اصلی شهرداری ها نگهداری و نظارت بر فضای سبز عمومی و شهری است و به همین جهت کمیسیون ماده ۷ به منظور اجرایی نمودن لایحه مذکور فعالیت می نماید. همچنین بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز، هر کس درختان موضوع ماده یک قانون گسترش فضای سبز را  برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارات وارده، طبق قانون حسب مورد به جزای نقدی و حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. بنابراین به منظور سیر مراحل قانونی و اداری می بایست قبل از هر گونه اقدام جهت قطع، سر برداری، هرس و جابجایی درختان با مراجعه به مناطق پنج گانه شهرداری نسبت به تکمیل فرم تقاضا و ارائه مستندات اقدام گردد و پس از بررسی و اخذ مجوز کمیسیون ماده ۷ از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نسبت به انجام عملیات رفع خطر، جابجایی و ... صورت پذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: در همین راستا و در چارچوب لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، برای اولین بار دستورالعمل ضوابط و اصول فنی و ایمنی سر برداری و انتقال درختان در سطح شهر نیز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در قالب لایحه پیشنهادی جهت تصویب آن در شورای اسلامی شهر رشت تهیه و تدوین شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.