مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بافت های تاریخی گیلان مورد واکاوی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اعلام این مطلب گفت: بزودی شش تیم از متخصصین باستان شناس و معماری به شهرستان های استان گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد.

شهرود امیر انتخابی گفت: یکی از اهداف این طرح مستند سازی و تهیه پرونده ثبتی اثار و ابنیه داخل بافت های تاریخی است و با توجه به اینکه بیشترین آثار ثبتی و شناسایی شده استان گیلان مربوط به ارتفاعات بوده است در این طرح کلیه تک بناهای داخل بافت تاریخی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر مورد شناسایی قرار می گیرند و برای همه اثار که شناسایی می شود در صورت واجد ارزش بودن پرونده ثبتی تشکیل می شود.

امیر انتخابی در ادامه افزود: از جمله اهداف دیگر این طرح تهیه اطلس میراث فرهنگی بناهای داخل بافت های تاریخی است همزمان با تهیه پرونده ثبتی این کار هم انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شناسابی و بررسی بناهای داخل بافت های تاریخی سعی خواهیم نمود از فارغ اتحصیلان رشته باستان شناسی و معماری و پژوهشگران بخش ازاد استفاده کنیم.

شهرود امیر انتخابی در پایان گفت: زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح حدود ۴ الی ۶ ماه خواهد بود و مجری طرح معاونت میراث فرهنگی اداره کل با همکاری شهرداری‌های شهرستان هایی که دارای بافت تاریخی مصوب بودند است. ضمنا اعتبار این پروژه از محل اعتبارات جاری و عمرانی اداره کل تامین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.