مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی‌گیلان گفت:151 هزار خانوارِ 818 روستا در قالب طرح جامع آبرسانی به 1000 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مندند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 1380 آغاز شده، گفت: تاکنون بیش از 310 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ملی آبرسانی هزینه شده است.

محب علی رنج ور، طول خطوط انتقال و توزیع اجرا شده برای آبرسانی به این روستاها را 5 هزار و 607 کیلومتر عنوان کرد و افزود: منبع تامین آب این روستاها 45 حلقه چاه است که برای ذخیره سازی و تعدیل فشار آب روستاهای تحت پوشش 59 هزار و 455 مترمکعب مخزن زمینی و هوایی نیز ساخته شده است.

وی گفت: هم اینک عملیات تامین آب شرب 126 روستای گیلان در قالب 12 مجتمع آبرسانی در دست اجراست که برای تکمیل آنها به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رنج ور افزود: با اتمام این عملیات 22 هزار خانوار روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کمیّت مناسب برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: طرح جامع آبرسانی به 1000 روستای گیلان یکی از بزرگ ترین طرح های آبرسانی روستایی کشور است که در سال های گذشته بعنوان یکی از طرح های نمونه ملی مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح به منظور تامین آب شرب با کیفیت و پایدار روستاهای گیلان، مجتمع هایی بصورت متمرکز در مناطقی که از سفره های آب زیرزمینی غنی برخوردارند، احداث شده و هر مجتمع به چندین روستا آبرسانی می کند.

رنج ور افزود: مجتمع های آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه و سرداران شهید فومن بعنوان دو مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی کشور مطرح اند که مجتمع شهید خوش سیرت به 200 روستای شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود و مجتمع سرداران شهید به 139 روستای شهرستان های فومن، صومعه سرا و بندرانزلی آبرسانی می کنند.

به گفته وی؛ مجتمع های دیگری نیز در شهرستان های رودسر، لنگرود، شفت، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، آستارا، انزلی، املش و ماسال وجود دارد که از 2 تا 20 روستا را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.