معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به وضعیت استان گیلان در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایلنا از رشت بابک دین پرست در جلسه های کارگروه های اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانـع تولیـد استان گیلان در رشت  گفت: نرخ مشارکت اقتصادی میانگین کشور با رشد یک و چهار دهم درصد در سال گذشته نسبت به سال 96 به 40 و نیم درصد رسیده که مشارکت اقتصادی استان گیلان با یک و نیم درصد واحد از 42 و نیم به 44 درصد معادل سه و نیم درصد افزایش داشته است که نشان می دهد نیروی کار در این استان فعال است.

وی به نرخ بیکاری کشور نیز اشاره و بیان کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال گذشته با  یک دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال  از 11 و 9 دهم به 12 درصد رسیده  و در گیلان این آمار با هفت دهم واحد درصد افزایش  به  11 و چهاردهم در سال 97 رسیده است که البته این آمار از میانگین کشوری پایین‌تر است.   وی خاطر نشان کرد: باید بررسی شود با توجه به ظرفیت های استان علت افزایش نرخ بیکاری گیلان چیست.   وی با تاکید بر ضرورت توجه به واحدهای مشکل دار و بحرانی گفت:  گیلان 14 واحد مشکل دار و بحرانی با چهار هزار و 780 نیروی کار دارد که از این تعداد  هشت واحد مشکل دار با اشتغال سه هزار و 110  و شش واحد بحرانی با اشتغال یکهزار و 670 نفر دارد.   وی با اشاره به وضعیت تالاب انزلی و رسیدن عمق آن از 11 متر به یک متر خاطر نشان کرد: تالاب اننزلی تالابی خاص و منحصر بفرد است که هویت تاریخی کشور و مردم است از اینرو،  تصرفات ساحلی و تالاب انزلی  دو موضوعیست که به جد پیگیری خواهیم کرد. وی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز  در حال اجرای برنامه خوبی  برای احیای این تالاب است.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.