گزارش عصر پنجشنبه این روابط عمومی به ایرنا حاکیست؛ در پی مشاهده تلفات در پارک جنگلی سیاه داران تالش و تلف شدن شش راس مرال ، اقدامات لازم در خصوص نمونه برداری و بررسی لاشه ها توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان تالش انجام و در بررسی آزمایشگاهی از نمونه اخذ شده از لاشه ، ویروس عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( غیر مشترک بین انسان و دام ) مشاهده شد.
این گزارش می افزاید: شبکه دامپزشکی شهرستان تالش به منظور کنترل بیماری ، اقدامات لازم از قبیل واکسیناسیون نواحی اطراف پارک ، سمپاشی و واکسیناسیون مرال های باقیمانده در پارک جنگلی سیاه داران تالش را انجام داده و همچنین بر استخدام مسئول فنی ( دکتر دامپزشک ) توسط شهرداری تالش به عنوان بهره بردار پارک جنگلی و مرال های موجود در آن به منظور کنترل و نظارت بر سلامت مرال های این پارک جنگلی تاکید کرده است .
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اوایل اردیبهشت ماه جاری از تلف شدن تعدادی مرال در پارک سیاهداران تالش خبر داده بود. طبق اعلام روابط عمومی این اداره کل؛ مدیریت و مالکیت مرال های این سایت بر عهده شهرداری تالش بوده و از سال 1385 مرال ها در این مکان، توسط شهرداری نگهداری می شوند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
جنگل های هیرکانی مهمترین خاستگاه مرال و شوکای کشور هستند و گیلان مهمترین زیستگاه ها را دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.