به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان 2020 اظهار داشت: باید با ارائه خدمات در سطوح مختلف برای مردم گیلان درآمد و اشتغال پایدار فراهم شود و استان از گردشگری انبوه عبور کند.
وی کشاورزی، گردشگری و تجارت را سه محور اصلی توسعه گیلان عنوان و بیان کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گیلان و معرفی خدمات قابل ارائه باید برای جذب بیشتر گردشگران کیفی اقدام کنیم چرا که صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها در مسیر اجرای طرح گیلان 2020 می‌تواند موثر باشد اما کافی نیست و باید اهداف بلندمدت را در نظر بگیریم.
سالاری با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید پشتیبانی امور اجرایی را انجام دهند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها حول محور محصولات تولیدی گیلان از قبیل چای، برنج، ابریشم، زیتون باید به صورت خودگردان، بدون کمترین اتکاء به اعتبارات دولتی و با محوریت فعالان آن حوزه باشد.
وی با با بیان اینکه زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران باید افزایش یابد، افزود: جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال پیام به جامعه مخاطبان محسوب می‌شوند که علاوه بر درآمدزایی برای مردم گیلان باید از اهداف تعیین شده پشتیبانی کنند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها در راستای احیاء فرهنگ، سنن و آداب گیلان توسط متولیان آن بخش انجام می شود، بر شناسایی سرمایه‌گذاران خوش ذوق و افراد مستعد در حاشیه برگزاری جشنواره‌ها تاکید کرد.
سالاری بر ضرورت اقدام‌های موثر در بخش گردشگری تأکید و تصریح کرد: در حوزه گردشگری دریایی و آبی نیز با استفاده از سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها می‌توان خدمات مطلوب و اشتغالزایی را فراهم کرد.
وی همچنین استفاده از فضاهای موجود در بستر طبیعت گیلان را ضروری دانست و گفت: ایجاد سازه‌های متناسب با طبیعت جذاب استان بویژه سازه‌های چوبی قابل حمل بایستی ترویج پیدا کند تا باعث ترغیب گردشگران ‌شود.
وی به رایزنی با اتاق بازرگانی به منظور راه‌اندازی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت قطار اشاره و بیان کرد: شرکت‌های تورگردان را با تقویت زیرساخت‌های مختلف همچون برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و نیز آموزش‌های مورد نیاز برای دست‌اندرکاران باید فعال کنیم.
طرح سال 2020؛ سال دیدار از گیلان با هدف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هایی برای رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی از گیلان دنبال می‌شود که مورد استقبال فعالان بخش گردشگری قرار گرفته است.
ستاد اجرایی گیلان 2020 در پژوهشکده گیلان‌شناسی استان با پنج کمیته اصلی شامل آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی، اقتصاد و بازاریابی، پژوهش و معرفی جاذبه های گردشگری، امور بین الملل و جذب گرشگران خارجی و 16 ستاد شهرستانی تشکیل شده است.
گیلان با مواهب طبیعی و چشم اندازهای بی بدیل سالانه با افزون بر 30 میلیون گردشگر، جزو پنج مقصد اول گردشگری کشور است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.