مجتبی مهری صبح پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف از محل اعتبارات سال 1397 به 513 طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ 32 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
وی خروج از تولید تابلو فرش بافی به ویژه تابلو فرش های اشباع شده و بی کیفیت را راهبرد حوزه فرش گیلان عنوان و اظهار کرد: روی آوردن به تولید قالیچه و قالی ، حمایت از تولید ، کارآفرینی ، سرمایه و ثبات اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات است.
مهری به ظرفیت‌های بالای قالیبافی در گیلان اشاره و تصریح کرد: وجود بیش از 13 هزار نیروی کار ماهر و بااستعداد در زمینه فرشبافی را می‌توان دلیل این ادعا دانست که گیلان آینده درخشانی در تولید فرش دستباف خواهد داشت.
وی ادامه داد: وام قالیبافی کم بهره چهار درصد و قرض‌الحسنه که به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به قالیبافان مستقل دربخش خانگی و کارگاه های قالیبافی دربخش پشتیبان پرداخت می شود، برای تامین مواد اولیه با توجه نوسانات بازار ارز بسیار مفید خواهد بود.
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان گیلان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به ویژه درشرایط تحریم های ظالمانه آمریکا که فرش دستباف را نیز بخاطر آثاراجتماعی آن نشانه گرفته ، باعث تشویق و ترغیب بافندگان برای ماندگاری دراین هنر صنعت فرش خواهد شد.
25 کارگاه قالیبافی متمرکز، 22 کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز، 24 کارگاه پشتیبان مشاغل خانگی و 26 شرکت تعاونی فرش دستباف در استان فعال است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.