رئیس اداره فرش سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گیلان گفت: 32 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانی پرداخت شد.

 به گزارش ایلنا از رشت، مجتبی مهری گفت: در راستای حمایت‌های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف از محل اعتبارات سال 1397 به 513 طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ 32 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، خروج از تولید تابلو فرش‌بافی به‌ویژه تابلو فرش‌های اشباع شده و بی‌کیفیت را استراتژی حوزه فرش گیلان برشمرد و اظهار داشت: روی آوردن به تولید قالیچه و قالی، حمایت از  تولید، کارآفرینی، سرمایه وثبات اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید از مهمترین اهداف پرداخت این  تسهیلات است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قالیبافی در گیلان اظهار داشت: وجود بیش از 13 هزار نیروی کار ماهر و با استعداد در زمینه فرش‌بافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد که گیلان آینده درخشانی در تولید فرش دستباف خواهد داشت .

این مسئول ادامه داد: پرداخت وام قالی‌بافی کم‌بهره 4 درصد و قرض‌الحسنه که به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به قالی‌بافان مستقل  در بخش خانگی و کارگاه‌های قالی‌بافی در بخش پشتیبان انجام می‌شود که برای تامین مواد اولیه با توجه نوسانات بازار ارز  بسیار مفید فایده خواهد بود.

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان گیلان افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ویژه در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا که فرش دستباف را به‌خاطر آثار اجتماعی آن نشانه گرفته، باعث تشویق و ترغیب بافندگان برای ماندگاری در این هنر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.