به گزارش ایرنا سیدجلال سیدمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای بهداشت سلامت و تغذیه صومعه سرا ، بر ضرورت مشارکت همگان در ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه تاکید و اظهار کرد: امیدست بتوانیم در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه قدم برداریم.
وی به توجه ویژه دولت در زمینه ارتقاء بحث بهداشت و سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: علی رغم وجود برخی مشکلات، توجه دولت تدبیر و امید در زمینه سلامت و بهداشت جامعه و حمایت از طرح های سلامت بی نظیر بوده است.
سیدمحمدی با بیان اینکه ضروری است اداره ها ، دهیاران، شوراها و ... در بحث اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازم است پایگاه هایی در محل های پرتردد، اداره های دارای جمعیت هدف، در خصوص اجرای این طرح ملی در سطح شهر مستقر شوند.
وی در خاتمه بر ضرورت اطلاع رسانی جهت آشنایی با طرح فشار خون بالا و پیشگیری از آن تاکید کرد.
برنامه بسیج ملی فشار خون از جمعه گذشته همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد؛ اجرای این برنامه در دو مرحله شامل 27 اردیبهشت تا 16 خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و 17 خرداد تا 15 تیر (مرحله سنجش فشار خون) ادامه دارد، در مرحله دوم اجرای این برنامه از 17 خرداد تا پانزدهم تیرماه، تمامی افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون از ساعت هشت تا 14 و 16 تا 20 به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت ، داروخانه ها و بیمارستان های گیلان مراجعه کنند.
پیش بینی می شود که در اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، حداقل 750 هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند و 150 هزار مورد جدید فشار خون بالا، در استان شناسایی شود.
یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری فشارخون مصرف بیش از اندازه نمک است، عاملی که می تواند افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهد، بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما 11 گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها 12 درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شان میزان مصرف نمک را رعایت می کنند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7292/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.