به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا آذرپور روز چهارشنبه در نخستین برنامه آموزشی ویژه مدیران و بهره برداران واحدهای بوم گردی استان گیلان در رشت افزود: توسعه گردشگری از مولفه های توسعه گیلان است.
وی آموزش را پایه و اساس پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: امروز بایستی از این فرصت به دست آمده در بحث آموزش در موضوع بوم گردی نهایت استفاده را ببریم.
سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز تسهیلات بوم گردی را اولویت استان دانست و گفت: در ارائه تسهیلات بوم گردی در سال جاری با دو بانک جدید زیرنظر بنیاد برکت قرارداد منعقد کرده ایم.
یاور پیرعلائی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: مدرک آموزش فنی و حرفه ای از مدارکیست که از متقاضیان برای دریافت این نوع تسهیلات در بانک ها دریافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در تسهیلات کارا، در مجموع 308 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با دستور استاندار تاکید شد 70 درصد این تسهیلات به بوم گردی اختصاص یابد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین برنامه آموزشی ویژه مدیران و بهره برداران واحدهای بوم گردی استان گیلان تصریح کرد: در برگزاری این برنامه های آموزشی هماهنگی های خوبی انجام گرفته و قرارست که 11 دوره آموزشی برگزار شود.
وی با بیان این که کیفیت ساخت و سازها برای واحدهای بوم گردی از تاکیدات استاندار است، خاطر نشان کرد: با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نظام مهندسی و فنی و حرفه ای سه دوره آموزشی با این موضوع برگزار می شود.
وی با اشاره به هزار و 820 دهیاری و افزون بر شش هزار و 100 شورا بیان داشت: این دهیاری ها و شوراها ظرفیت های خوبی هستند، بایستی دوره های آموزشی را برای دهیاران و شورا برگزار کنیم.
وی در خاتمه سخنانش اضافه کرد: آمادگی این را داریم که در بخش سرمایه گذاری هر کمکی که از عهده دفتر روستایی استانداری گیلان برآید، برای متقاضیان انجام دهیم.
نخستین برنامه آموزشی ویژه مدیران و بهره برداران واحدهای بوم گردی گیلان امروز (چهارشنبه) با مشارکت استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان نظام مهندسی استان در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت برگزار شد.
این برنامه آموزشی در راستای تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری گیلان با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف ارائه آموزش های اثربخش و هدفمند در حوزه بوم گردی با حضور فعالان و متقاضیان راه اندازی واحدهای بوم گردی استان برگزار شد.
یکی از استادان و پیشکسوتان آموزش رشته معماری و بنیانگذار این رشته در دانشگاه گیلان مدرسی این برنامه آموزشی را برعهده داشت.
22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.